Egyre többen isznak alkoholmentes sört!

Pénzcentrum2009. június 5. 13:32

Egyre kedveltebb az alkoholmentes sör. Mennyiségben 5 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben 2008 május-2009 áprilisban, mint az előző hasonló időszakban. Így a piac mérete meghaladja a 145 ezer hektolitert, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Ugyanakkor értékben a bolti eladás elérte az évi 4,5 milliárd forintot. Ez 4 százalékkal több 2008 május-2009 áprilisban, mint egy évvel korábban.

A növekedés egyik oka, hogy nem drágult az alkoholmentes sör. Idén áprilisban egy liter mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 302 forint, szemben a múlt év negyedik hónapjában regisztrált 330 forinttal.

A fogyasztók alkoholmentesből is egyre több dobozos sört vásárolnak. Mennyiségben a dobozosra 2008 május-2009 áprilisban 66 százalék jutott, ami 11 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
A sör teljes kiskereskedelmi forgalmából az alkoholmentes szegmens mennyiségben 4, értékben 5 százalékkal részesedik, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének 2008 május-2009 áprilisi adatai szerint.

Az előző tizenkét hónaphoz képest, összességében a sör bolti eladása értékben 5 százalékkal emelkedett, és meghaladja a 115 milliárd forintot. Mennyiségben stabilan 4 millió hektoliter körüli a piac.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Figyelemre méltó trend, hogy egyre inkább koncentrálódik az alkoholmentes sör eladása. Mennyiséget tekintve a hipermarket részaránya 29-ről 35 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója pedig 14-ről 16 százalékra bővült.

A 201-400 négyzetméteres üzletek 6 százalékos aránya változatlan maradt. Viszont a 200 négyzetméteres és kisebb bolttípusok részesedése kisebb lett.

Címkék: