Hazánk második lett a FutureBrand és a Weber Shandwik marketingcég által felállított világranglistán, mely a különböző országok turisztikai szektorát rangsorolja különböző szempontok alapján. Magyarország az ár-érték arány tekintetében érte el a szép eredményt, nyolc helyet lépve előre tavalyi helyezéséhez képest. Ez azonban meglepetésre nem hozott kitörő örömet a szolgáltatók körében.
A Világgazdaság kérdésére Hüvely István, a Hunguest Hotels Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy az eredmény bár az országmarketing szempontjából mindenképpen vendégcsalogatónak mondható, egyben azt is jelzi, hogy tendenciózus módon csökken a szektor nyereségessége. Az idei évben az egy szobára jutó árbevétel a 2000. évinek csupán 60 százalékát éri el.
Az ágazat nyereségessége és a szakemberek átlag alatti bérszínvonala is a túlkínálatos piacra vezethető vissza, az elmúlt években a valós igényeknél nagyobb mértékben nőtt a kapacitás. Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Országos Szövetségének elnöke megerősítette, hogy az ár önmagában már nem jelent akkor előnyt, mint korábban.
A foglalási adatokból azonban arra lehet következtetni, hogy a jövőre ismét fellendülés várható hazánkban. A turisztika globális méretekben is rendkívül fontos ágazattá növi ki magát, az ENSZ Turisztikai Világszervezetének adatai szerint az idei évben a globális GDP mintegy 10,7 százalékát adja majd.
Az FutureBrand az országok globális versenyképessége, a szakértői vélemények és a releváns statisztikai adatok alapján rangsorolta az államokat. Ezek alapján összesítettben Ausztrália nyert, melyet az Egyesült Államok és Nagy-Britannia követ.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A feltörekvő csillagok között egy helyet előre lépve, elsőként Horvátország végzett, de a listára újonnan feliratkozott Izland, Lengyel- és Oroszország is nagy reményekkel nézhet a következő esztendők elé.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








