A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2007. január 25-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft. 2006. első felében a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon népszerűsítette "Könnyű és Finom" joghurtjait. A vállalkozás a jogsértés miatt tízmillió forintos bírság megfizetésére köteles.
A Danone Kft. már a 90-es évek óta forgalmazza a "Danone Könnyű és Finom" termékcsaládba tartozó, 12 különféle gyümölcsízben és változatos kiszerelésben kapható joghurtjait. Ezek a tejtermékek a piacon fellelhető, más gyártók által előállított joghurtokhoz hasonlóak. Még abban sem különböznek, hogy akárcsak más termékeket, a Danone joghurtokat is fogyaszthatják tejcukor- és/vagy lisztérzékeny vásárlók.
Az élelmiszertörvény a gyártók számára tiltja az olyan csomagolási jelzéseket és reklámokat, amelyekből az szűrhető le, hogy az adott termék különleges, holott a piacon felelhető többi termék is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. Ez a rendelkezés a versenytörvény kiemelést tiltó előírásainak élelmiszerpiaci megfogalmazása, amely jogsértés szankcionálása - tekintettel arra, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartásról van szó - a reklámtörvény megsértésén keresztül a GVH hatáskörébe tartozik.
A GVH a Danone Kft. azon magatartását kifogásolta, amelynek során a vállalkozás a termékek csomagolásán és eladóhelyi reklámjaiban olyan előnyös tulajdonságokkal (például: "Magas tápanyagtartalma viszonylag alacsony kalória bevitellel párosul", vagy "Könnyen emészthető és részleges laktóz érzékenyek is fogyaszthatják") ruházta fel a "Könnyű és Finom" joghurtokat, mintha azokkal más gyártók joghurtjai nem rendelkeznének.
A GVH bírság összegének meghatározásakor súlyosító körülményként értékelte a Danone Kft. piaci helyzetét, illetve azt, hogy a vállalkozás ismétlődőnek minősülő jogsértést követett el. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Danone Kft. már a versenyfelügyeleti eljárás megindulása előtt felhagyott jogsértő magatartásával.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Május 8-10. között jön Budapestre a kínai elnök
- A pápa magyarul köszöntötte a Magyar Nemzeti Zarándoklat tagjait
- Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt – Kormányinfó percről percre
- Több fiatalkorút gyanúsítanak az ausztráliai templomi késelés ügyében
- Súlyosan megrongálódott Párizs egyik nevezetessége - videó
- Orbán Viktor: idén lezárhatjuk a nyugati civilizáció egy dicstelen korszakát