Világszerte egyre elterjedtebbek a közösségi site-ok, melyek egyre több aggályt vetnek fel. Egy dolog elvitathatatlan: ezen oldalak sikere mögött a legtöbb esetben a lelkes tizenévesek tömegei állnak, akik napról-napra rengeteget klikkelnek az oldalakon, sokat időzve ott, ezáltal felértékelve a hirdetési helyeket és felbecsülhetetlen értékű adatbázist generálva.
A Pew Internet & American Life Project kutatása szerint a tizenévesek több mint fele használja az Egyesült Államokban a WIW-hez hasonló közösségi oldalakat. A megkérdezett 12-17 évesek 55%-a böngészi rendszeresen ezeket a site-okat, közülük azonban 66% azt állítja, nem ad meg magáról semmilyen személyes információt az ismeretlenek számára.
Mint ismeretes, a nagyobb bűnözői csoportok is előszeretettel használják az adatbázisokat, így a szülők mára akár szoftveres úton is igyekeznek kontrollálni gyerekeik világhálós aktivitását.
A kutatás keretében 935, 12 és 17 év közötti fiatalt kérdeztek meg 2006 októberében és novemberében. Az adatok esetében +/- 3 százalékpontos hibahatárral kell számolni. Az eredmények szerint a szóban forgó site-ok legaktívabb tagjai a 15-17 éves lányok, akik elsősorban meglévő kapcsolataik erősítésére használják a közösségi oldalakat. A fiúk főleg flörtölni szeretnek és nem zárkóznak el az új barátok szerzése elől sem.
A megkérdezettek 48%-a napi rendszerességgel látogat el egy közösségi oldalra, 22% pedig naponta többször is visszatér. Az üzemeltetők sikere mögött tehát kétségkívül a rendkívül lelkes tizenévesek állnak, akik aktivitásukkal hihetetlenül attraktívvá teszik az oldalakat a hirdetők számára.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


