13 °C Budapest

Kik állnak a WIW sikere mögött? Nem titok többé!

Pénzcentrum
2007. január 9. 13:00

Világszerte egyre elterjedtebbek a közösségi site-ok, melyek egyre több aggályt vetnek fel. Egy dolog elvitathatatlan: ezen oldalak sikere mögött a legtöbb esetben a lelkes tizenévesek tömegei állnak, akik napról-napra rengeteget klikkelnek az oldalakon, sokat időzve ott, ezáltal felértékelve a hirdetési helyeket és felbecsülhetetlen értékű adatbázist generálva.

A Pew Internet & American Life Project kutatása szerint a tizenévesek több mint fele használja az Egyesült Államokban a WIW-hez hasonló közösségi oldalakat. A megkérdezett 12-17 évesek 55%-a böngészi rendszeresen ezeket a site-okat, közülük azonban 66% azt állítja, nem ad meg magáról semmilyen személyes információt az ismeretlenek számára.

Mint ismeretes, a nagyobb bűnözői csoportok is előszeretettel használják az adatbázisokat, így a szülők mára akár szoftveres úton is igyekeznek kontrollálni gyerekeik világhálós aktivitását.

A kutatás keretében 935, 12 és 17 év közötti fiatalt kérdeztek meg 2006 októberében és novemberében. Az adatok esetében +/- 3 százalékpontos hibahatárral kell számolni. Az eredmények szerint a szóban forgó site-ok legaktívabb tagjai a 15-17 éves lányok, akik elsősorban meglévő kapcsolataik erősítésére használják a közösségi oldalakat. A fiúk főleg flörtölni szeretnek és nem zárkóznak el az új barátok szerzése elől sem.

A megkérdezettek 48%-a napi rendszerességgel látogat el egy közösségi oldalra, 22% pedig naponta többször is visszatér. Az üzemeltetők sikere mögött tehát kétségkívül a rendkívül lelkes tizenévesek állnak, akik aktivitásukkal hihetetlenül attraktívvá teszik az oldalakat a hirdetők számára.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 23. péntek
Dezső
21. hét
EZT OLVASTAD MÁR?