A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2006. december 19-i tárgyalásán megállapította, hogy a Reckitt Benkiser (Magyarország) Kft. megtévesztette a fogyasztókat. A vállalkozás Cillit Bang zsíroldó termékét univerzálisként reklámozta, ám ezen állítását nem tudta teljeskörűen igazolni. A vállalkozás azzal is jogsértést követett el, hogy termékének hatékonyságát a verhetetlen és a páratlan jelzőkkel hirdette, ám ezeket a piacelsőséget sugalló kijelentéseit sem tudta bizonyítani. Mindezek miatt a Reckitt Benkiser Kft.-nek tízmillió forint versenyfelügyeleti bírságot kell fizetnie.
A GVH az eljárás során azt vizsgálta, hogy a Cillit Bang nevű termék csomagolásán feltüntetett, valamint a zsíroldószert népszerűsítő reklámokban elhangzott állítások alkalmasak-e a fogyasztók megtévesztésére. A csomagoláson a "szuper hatékony" és az "univerzális" jelzők szerepeltek. A reklámokban - ezeken túl - a "páratlan" és "verhetetlen" minősítések hangzottak el a termék hatékonyságával kapcsolatban.
A GVH határozata szerint a Cillit Bang nem nevezhető univerzális zsíroldónak, mert nem minden felület tekintetében alkalmas a zsírok eltávolítására. A termék használati utasításában a Reckitt Benkiser Kft. maga is meghatározott több olyan területet, ahol - részben a tisztítandó felület védelme érdekében, részben az élelmiszerekkel való érintkezésből fakadó veszélyek elkerülése céljából - nem ajánlja a termék használatát. A termék nem alkalmazható kerámialapos tűzhelyen sem. A Kft. 2006. április 10-én azonos márkanévvel új összetételű termék forgalmazását kezdte meg, amely az élelmiszerekkel érintkező felületeken bő vízzel történő lemosás nélkül is használható. Az új termékre nézve az állítások kevésbé jogsértőek, de egyrészt a felület védelme érdekében még a módosított összetételű zsíroldó sem használható mindenhol, másrészt a piacon még kapható volt az eredeti termék, miközben az új reklám már az élelmiszerrel közvetlenül érintkező felületeken való használatot is propagálta.
A 2005-ben és 2006 júniusáig sugárzott reklámfilmekben szereplő "hatékonysága verhetetlen" illetve "hatékonysága páratlan" kifejezésekről a GVH megállapította, hogy mindkét jelző piacelsőségi kijelentésnek minősül. Márpedig egy társaság ilyen kijelentéseket csak akkor tehet, ha már a reklám közzététele előtt rendelkezett olyan vizsgálati eredményekkel, amelyek állításait mindenben alátámasztják. A versenyfelügyeleti eljárás során bebizonyosodott, hogy ilyen vizsgálati eredményekkel a Cillit Bang reklámok közzétételét megelőzően a Reckitt Benkiser nem rendelkezett.
A GVH a fogyasztók megtévesztése miatt a Reckitt Benkiser Kft.-t 10 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte. A bírság kiszabásakor a hivatal súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozást korábban már négy alkalommal marasztalta el a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Megszüntették az eljárást a termék címkéjén szereplő "univerzális" jelző miatt, mivel a termék csomagolása pontos felsorolást ad arra vonatkozóan, hogy milyen felületeket lehet, és melyeken nem ajánlott a termék használata. Megszüntették az eljárást a reklámokban szereplő "szuperhatékony" jelző miatt is. Az eljáró versenytanács a vállalkozás által csatolt kutatólaboratóriumi eredmények alapján igazoltnak fogadta el azt, hogy a Cillit Bang jobb a magyar piacon kapható zsíroldók átlagánál, a termékek élvonalához tartozik, ilyen értelemben "szuperhatékony".
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza