A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2006. december 19-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a Sláger Rádió Műsorszolgáltató Kft. a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított. A rádió promóciós játékát népszerűsítő tájékoztatásában azt állította, hogy a "Sláger Rádió az egyetlen rádió ahol jegyeket lehet nyerni az idei Forma 1-es Magyar Nagydíjra". Ez az állítás nem felelt meg a valóságnak.
A GVH a versenyfelügyeleti eljárás során a Sláger Rádió Műsorszolgáltató Kft. (Sláger Rádió) azon reklámjait értékelte versenyjogi szempontból, amelyek szerint a "Sláger Rádió az egyetlen rádió ahol jegyeket lehet nyerni az idei Forma 1-es Magyar Nagydíjra".
A GVH határozatában rámutatott, a versenyfelügyeleti eljárást kiváltó hirdetés kiemelt mondata - miszerint a Sláger Rádió az egyetlen rádió, ahol Forma 1-es jegyek nyerhetőek - két hallgatói csoport esetén is alkalmas arra, hogy hatással legyen a fogyasztók rádióadók közötti választási döntésére.
- Annak (hamis) tudata, hogy csak egyetlen helyen nyerhető meg a belépő az autóversenyre, arra indítja a Forma 1 iránt érdeklődőket, hogy folyamatosan hallgassák a Sláger Rádiót, és telefonáljanak, amikor a nyerési lehetőség megnyílik.
- A nyereményjáték egyedülállóságának (hamis) tudata alkalmas arra, hogy megerősítse a rádióhallgatókat abban, hogy érdemes a Sláger Rádiót hallgatni. A GVH megjegyezte ugyanakkor, hogy a hallgatók egy része, a leginkább elkötelezett Sláger Rádió hallgatók az eljárás alapjául szolgáló kijelentés nélkül is "törzsközönségnek" minősülnek, tehát a szóban forgó reklámok őket legfeljebb csak megerősítették korábbi elhatározásukban. A hallgatók másik résznél ellenben lehet szó a fogyasztó rádióhallgatási szokásait befolyásoló hatásról.
A versenyfelügyeleti eljárás során bebizonyosodott, hogy nem csupán a Sláger Rádió volt az egyedüli rádió, ahol Forma 1-es jegyeket lehetett nyerni. A GVH így a vállalkozás magatartását a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmasnak minősítette. A GVH figyelembe vette a Sláger Rádió védekezését, miszerint magatartásának kimutatható piaci hatása nem volt. Ezeket a hallgatottsági adatokat a hatóság azonban csak a jogsértőnek minősített magatartás szankcionálása során vehette tekintetbe, mivel az adott magatartásnak már a fogyasztók megtévesztésére való alkalmassága is jogellenes.
A GVH a Sláger Rádiót nem kötelezte versenyfelügyeleti bírság megfizetésére, mivel nem mindegyik reklám tartalmazta a megtévesztésre alkalmas állítást, a jogsértő reklám pedig csupán igen rövid ideig került adásba.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
- BL-döntős a Ferencváros női kézilabda csapata
- Hivatalos: elválnak a PSG és Lionel Messi útjai
- Oroszországi területeket támadtak az ukránok, civilek veszették életüket
- E-rolleres őrület Európában – száguldás és szabályozás
- FA kupa: 13 másodperc után vezetett a City – háromból kettő megvan
- Amerikai jogász veszi kézbe a koszovói háborús bűnökkel foglalkozó ügyeket Hágában
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


