Hibázott a Coca Cola - hamis adatok a címkén

Pénzcentrum
2006. november 28. 12:56

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH)  megállapította, hogy a Coca-Cola Beverages Üdítőital Gyártó (Magyarország) Kft. a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított azzal, hogy az általa forgalmazott "NaturAqua" természetes ásványvízről 2005. és 2006. évi reklámanyagaiban azt állította, hogy a szóban forgó ásványvíz a Balaton-felvidékről származik, annak ellenére, hogy az Országos Gyógyhelyi és Gyógyfürdőügyi Főigazgatóság engedélye alapján a termék alapanyagául szolgáló természetes ásványvíz kinyerése, illetve palackozása Zalaszentgróton történik, mely település sem földrajzilag, sem közigazgatásilag nem tartozik a Balaton-felvidékhez, s a kút vizének utánpótlását sem a Balaton-felvidékről nyeri. A GVH a Coca-Cola jogsértéséért - együttműködő magatartását enyhítő körülményként figyelembe véve - mérsékeltnek tekinthető 10 millió Ft versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.

A GVH által lefolytatott versenyfelügyeleti eljárás tárgyát a Coca-Cola Beverages Üdítőital Gyártó (Magyarország) Kft.-nek (a továbbiakban: Coca-Cola) televíziós reklámokban, a Mai Piac lapban, valamint a termék címkéjén közzétett tájékoztatása képezte, melyekben az általa forgalmazott Naturaqua természetes ásványvízről azt állította, hogy az a Balaton-felvidékről származik.

A versenytörvény szerint tilos a gazdasági versenyben a fogyasztókat megtéveszteni. A fogyasztók megtévesztésének minősül ha az áru ára, lényeges tulajdonsága - így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja - tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak. A vállalkozás által használt kifejezéseknek a mindennapi életben, illetőleg a szakmában elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas-e.

A GVH határozatában megállapította, a Coca-Cola az általa forgalmazott "NaturAqua" természetes ásványvízről 2005. és 2006. évi reklámanyagaiban - különböző szövegkörnyezetben - a versenytörvénybe ütköző módon állította, hogy az a Balaton-felvidékről származik, holott az Országos Gyógyhelyi és Gyógyfürdőügyi Főigazgatóság engedélye alapján a termék alapanyagául szolgáló természetes ásványvíz kinyerése, illetve palackozása Zalaszentgróton történik, mely település sem földrajzilag, sem közigazgatásilag nem tartozik a Balaton-felvidékhez, s a kút vizének utánpótlását sem a Balaton-felvidékről nyeri.

A GVH a Coca-Cola-t jogsértő magatartásáért 10 millió Ft versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta. A GVH a bírságmaximumhoz képest mérsékeltnek tekinthető bírság megállapításánál lényeges enyhítő körülményként vette figyelembe a Coca-Cola versenyhatósággal történő együttműködő magatartását, illetve a jogsértő magatartás egyoldalú, még a versenyfelügyeleti eljárás elején történő abbahagyását.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem