Kóka János nem készült el a feladott házi feladattal, így januárról februárra csúszhat a MÁV, és Volán jegyáremelése, de nem kell aggódni, a halasztás árát az év hátralevő részében megfizetjük. A tárca nem áll a helyzet magaslatán a kedvezmények számának csökkentése tekintetében sem - írja a Népszabadság.
A gazdasági tárca vezetőjének októberre kellett volna elkészülnie a MÁV és Volán-társaságok viteldíjait egységesítő tarifarendszer tervével. Mivel a változtatás azonban a lap megfogalmazása szerint politikai csapda - vagy az utasok pénztárcájára ró nagyobb terhelést, vagy a költségvetésre hárulna magasabb költség -, egyelőre nincs terv.
Az Index internetes hírportál három lehetséges alternatívát vázolt fel, amelyeket már elvetettek a szakminisztériumban. Az egyik tervezet szerint a kormány elvárásaival ellentétben nem egységesítették volna a helyi közlekedés tarifáit 2007-ben, mivel ez túl nagy terhet jelentene még akár két évre elnyújtva is.
Egy másik elvetett tervezet szerint az egységes díjszintet a vonatjegyárak 45 százalékos emelésével érték volna el, emellett a Volán azonban nem emelhetne tarifát. A harmadik ötlet szerint a vasúti díjakat minimális mértékben növelték volna, a Volán-tarifák csökkentése mellett, ez azonban a költségvetés amúgy is vészterhes jövőjére vetett volna újabb árnyékot.
A MÁV vonalain 38, a Volán-nál 36 szociálpolitikai kedvezmény van jelenleg érvényben, ezek mellett üzletpolitikai kedvezmények és további díjmentes utazási lehetőségek érhetőek el. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vasút 152 millió utasából évente mindössze 13 millióan váltanak teljes árú menetjegyet. Előzetes hírek szerint a kedvezményekből csak néhány maradhat meg: a köztisztviselők, közalkalmazottak 50, a diákok 75 százalékos, a 62 és 65 év közöttiek 90 százalékos jeggyel utazhatnak. Az ingyen utazó 65 év felettiek sem ússznák meg a sorban állást, ugyanis majd úgynevezett regisztrációs jegyet kell váltaniuk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ


