Kóka János nem készült el a feladott házi feladattal, így januárról februárra csúszhat a MÁV, és Volán jegyáremelése, de nem kell aggódni, a halasztás árát az év hátralevő részében megfizetjük. A tárca nem áll a helyzet magaslatán a kedvezmények számának csökkentése tekintetében sem - írja a Népszabadság.
A gazdasági tárca vezetőjének októberre kellett volna elkészülnie a MÁV és Volán-társaságok viteldíjait egységesítő tarifarendszer tervével. Mivel a változtatás azonban a lap megfogalmazása szerint politikai csapda - vagy az utasok pénztárcájára ró nagyobb terhelést, vagy a költségvetésre hárulna magasabb költség -, egyelőre nincs terv.
Az Index internetes hírportál három lehetséges alternatívát vázolt fel, amelyeket már elvetettek a szakminisztériumban. Az egyik tervezet szerint a kormány elvárásaival ellentétben nem egységesítették volna a helyi közlekedés tarifáit 2007-ben, mivel ez túl nagy terhet jelentene még akár két évre elnyújtva is.
Egy másik elvetett tervezet szerint az egységes díjszintet a vonatjegyárak 45 százalékos emelésével érték volna el, emellett a Volán azonban nem emelhetne tarifát. A harmadik ötlet szerint a vasúti díjakat minimális mértékben növelték volna, a Volán-tarifák csökkentése mellett, ez azonban a költségvetés amúgy is vészterhes jövőjére vetett volna újabb árnyékot.
A MÁV vonalain 38, a Volán-nál 36 szociálpolitikai kedvezmény van jelenleg érvényben, ezek mellett üzletpolitikai kedvezmények és további díjmentes utazási lehetőségek érhetőek el. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vasút 152 millió utasából évente mindössze 13 millióan váltanak teljes árú menetjegyet. Előzetes hírek szerint a kedvezményekből csak néhány maradhat meg: a köztisztviselők, közalkalmazottak 50, a diákok 75 százalékos, a 62 és 65 év közöttiek 90 százalékos jeggyel utazhatnak. Az ingyen utazó 65 év felettiek sem ússznák meg a sorban állást, ugyanis majd úgynevezett regisztrációs jegyet kell váltaniuk.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Árcsökkentés jön a magyar áruházláncnál: 80 tejtermék lesz olcsóbb
A PENNY akciója a hazai beszállítóktól érkező tejtermékeket érinti.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Jelentős változás jöhet a lombikbébiprogramnál
- A Duna-parttól a kertvároson át a lakótelepig: így dolgoznak a III. kerületi polgárőrök
- A kocsma előtt fegyverrel fogadta a rendőröket
- Szerhij Rebrovot kinevezték az ukrán válogatott élére
- B9: Ukrajna függetlensége és területi egysége az egyetlen út a békéhez
- "Felmérhetetlen katasztrófa, 60-80 település, 40 ezer ember" - helyszíni jelentés a gátszakadás után
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


