0 °C Budapest

Milliárdokat szórtak el a városban - könnyen rátalálhatsz

Pénzcentrum
2006. november 3. 10:00

A pártok az önkormányzati választás előtti hónapban mélyen a zsebükbe nyúltak. A TNS Media Intelligence listaáras adatai szerint több mint kétmilliárd forint értékben foglaltak le felületet a médiumokban és a közterületen.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A pártok az önkormányzati választás előtti hónapban mélyen a zsebükbe nyúltak. A TNS Media Intelligence listaáras adatai szerint több mint kétmilliárd forint értékben foglaltak le felületet a médiumokban és a közterületen - írja a Napi.

Az önkormányzati választásokhoz kapcsolódó kampányban a listaáras adatok szerint kevesebb mint feleannyi összeget költöttek a pártok, mint a tavaszi országgyűlési voksoláskor - akkor csaknem 5,8 milliárd forintot fizettek a pártok a választópolgárokért folytatott reklámhadjáratra. A TNS Media Intelligence legfrissebb adatai szerint augusztusban és szeptemberben a pártok 2,4 milliárd forintot fordítottak reklámra, de a tényleges költés - az árkedvezményeket is figyelembe véve - ennél jóval kevesebb lehet.

A visszafogottság oka a szakértők szerint az, hogy a pártok már tavasszal kiköltekezték magukat, ráadásul az önkormányzati választások során egyébként is a "személyesebb" és egyúttal olcsóbb eszközöket részesítik előnyben.

Az őszi hajrában is a közterület volt a legfontosabb hirdetési felület, több mint 652 millió forintot költöttek rá a TNS adatai szerint, ami ráadásul nem tartalmazza a Mahir hirdetőoszlopain, illetve a sztrádák mellett elhelyezett plakátok értékét, ahogy a postaládába eljuttatott szórólapokat és kiadványokat sem.

Több mint 630 millió forintot költöttek el a televízióban való szereplésre, az országgyűlési választásokhoz képest azonban jóval több ment el a kábeltelevíziókra, mint a nagy országos csatornákra.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A napilapokban és a folyóiratokban csaknem félmilliárd forintnyi választási hirdetés jelent meg, az internetre és a rádióbeli megszólalásra fordított összegek 150 millió forint körül mozogtak.

Az MSZP nyúlt a zsebébe az önkormányzati kampány során, a párt több mint egymilliárd forintot költött a médiában való megjelenésre, főként televíziós szereplésekre és napilapokban megjelenő hirdetésekre. Az SZDSZ 163 milliót költött, a koalíciós partnerrel közösen viszont 300 milliót tapsoltak el.

A legnagyobb ellenzéki párt jóval visszafogottabban reklámozta magát a médiában, 300 milliót fordított az őszi kampányra, az MDF-fel, illetve a KDNP-vel közös jelöltjeit pedig több mint 100 millióért reklámozta. A függetlenek - élükön vélhetően Tarlós Istvánnal - 240 millió forintos médiabüdzsével rendelkeztek. Az MDF csaknem 165 millió forintot költött listaáron.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 9. csütörtök
Natália
49. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. december 8. 20:39