A pártok az önkormányzati választás előtti hónapban mélyen a zsebükbe nyúltak. A TNS Media Intelligence listaáras adatai szerint több mint kétmilliárd forint értékben foglaltak le felületet a médiumokban és a közterületen.
A pártok az önkormányzati választás előtti hónapban mélyen a zsebükbe nyúltak. A TNS Media Intelligence listaáras adatai szerint több mint kétmilliárd forint értékben foglaltak le felületet a médiumokban és a közterületen - írja a Napi.
Az önkormányzati választásokhoz kapcsolódó kampányban a listaáras adatok szerint kevesebb mint feleannyi összeget költöttek a pártok, mint a tavaszi országgyűlési voksoláskor - akkor csaknem 5,8 milliárd forintot fizettek a pártok a választópolgárokért folytatott reklámhadjáratra. A TNS Media Intelligence legfrissebb adatai szerint augusztusban és szeptemberben a pártok 2,4 milliárd forintot fordítottak reklámra, de a tényleges költés - az árkedvezményeket is figyelembe véve - ennél jóval kevesebb lehet.
A visszafogottság oka a szakértők szerint az, hogy a pártok már tavasszal kiköltekezték magukat, ráadásul az önkormányzati választások során egyébként is a "személyesebb" és egyúttal olcsóbb eszközöket részesítik előnyben.
Az őszi hajrában is a közterület volt a legfontosabb hirdetési felület, több mint 652 millió forintot költöttek rá a TNS adatai szerint, ami ráadásul nem tartalmazza a Mahir hirdetőoszlopain, illetve a sztrádák mellett elhelyezett plakátok értékét, ahogy a postaládába eljuttatott szórólapokat és kiadványokat sem.
Több mint 630 millió forintot költöttek el a televízióban való szereplésre, az országgyűlési választásokhoz képest azonban jóval több ment el a kábeltelevíziókra, mint a nagy országos csatornákra.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 23 029 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 23 274 forintos törlesztőt (THM 14,56%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A napilapokban és a folyóiratokban csaknem félmilliárd forintnyi választási hirdetés jelent meg, az internetre és a rádióbeli megszólalásra fordított összegek 150 millió forint körül mozogtak.
Az MSZP nyúlt a zsebébe az önkormányzati kampány során, a párt több mint egymilliárd forintot költött a médiában való megjelenésre, főként televíziós szereplésekre és napilapokban megjelenő hirdetésekre. Az SZDSZ 163 milliót költött, a koalíciós partnerrel közösen viszont 300 milliót tapsoltak el.
A legnagyobb ellenzéki párt jóval visszafogottabban reklámozta magát a médiában, 300 milliót fordított az őszi kampányra, az MDF-fel, illetve a KDNP-vel közös jelöltjeit pedig több mint 100 millióért reklámozta. A függetlenek - élükön vélhetően Tarlós Istvánnal - 240 millió forintos médiabüdzsével rendelkeztek. Az MDF csaknem 165 millió forintot költött listaáron.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
- Karikó Katalin fontos tanáccsal látta el a jövő kutatóit
- Soha nem látott mértékű forrás a magyar agrárium fejlesztésére
- Keményen beleszállt a neves amerikai gazdasági szakértő a britekbe
- BL-döntős a Fradi: „Köszönjük a közönségnek, hogy belehajszolt minket a győzelembe”
- Kihúzták az ötös nyerőszámait, egyvalaki különösen örülhet
- MNB-elnök: 2030 előtt Magyarország aligha tud csatlakozni az eurózónához – a nap hírei
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


