A pártok az önkormányzati választás előtti hónapban mélyen a zsebükbe nyúltak. A TNS Media Intelligence listaáras adatai szerint több mint kétmilliárd forint értékben foglaltak le felületet a médiumokban és a közterületen.
A pártok az önkormányzati választás előtti hónapban mélyen a zsebükbe nyúltak. A TNS Media Intelligence listaáras adatai szerint több mint kétmilliárd forint értékben foglaltak le felületet a médiumokban és a közterületen - írja a Napi.
Az önkormányzati választásokhoz kapcsolódó kampányban a listaáras adatok szerint kevesebb mint feleannyi összeget költöttek a pártok, mint a tavaszi országgyűlési voksoláskor - akkor csaknem 5,8 milliárd forintot fizettek a pártok a választópolgárokért folytatott reklámhadjáratra. A TNS Media Intelligence legfrissebb adatai szerint augusztusban és szeptemberben a pártok 2,4 milliárd forintot fordítottak reklámra, de a tényleges költés - az árkedvezményeket is figyelembe véve - ennél jóval kevesebb lehet.
A visszafogottság oka a szakértők szerint az, hogy a pártok már tavasszal kiköltekezték magukat, ráadásul az önkormányzati választások során egyébként is a "személyesebb" és egyúttal olcsóbb eszközöket részesítik előnyben.
Az őszi hajrában is a közterület volt a legfontosabb hirdetési felület, több mint 652 millió forintot költöttek rá a TNS adatai szerint, ami ráadásul nem tartalmazza a Mahir hirdetőoszlopain, illetve a sztrádák mellett elhelyezett plakátok értékét, ahogy a postaládába eljuttatott szórólapokat és kiadványokat sem.
Több mint 630 millió forintot költöttek el a televízióban való szereplésre, az országgyűlési választásokhoz képest azonban jóval több ment el a kábeltelevíziókra, mint a nagy országos csatornákra.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A napilapokban és a folyóiratokban csaknem félmilliárd forintnyi választási hirdetés jelent meg, az internetre és a rádióbeli megszólalásra fordított összegek 150 millió forint körül mozogtak.
Az MSZP nyúlt a zsebébe az önkormányzati kampány során, a párt több mint egymilliárd forintot költött a médiában való megjelenésre, főként televíziós szereplésekre és napilapokban megjelenő hirdetésekre. Az SZDSZ 163 milliót költött, a koalíciós partnerrel közösen viszont 300 milliót tapsoltak el.
A legnagyobb ellenzéki párt jóval visszafogottabban reklámozta magát a médiában, 300 milliót fordított az őszi kampányra, az MDF-fel, illetve a KDNP-vel közös jelöltjeit pedig több mint 100 millióért reklámozta. A függetlenek - élükön vélhetően Tarlós Istvánnal - 240 millió forintos médiabüdzsével rendelkeztek. Az MDF csaknem 165 millió forintot költött listaáron.
Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.
Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.
Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
-
Az élhetőbb városokban az ingatlanok is felértékelődnek (x)
Minél több szolgáltatás és zöld van a közelben, annál jobban.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
Future of Finance 2024
Sustainable World 2024
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1722007321-6WcvnE3RF_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1722003032-fYemjX2BC_sm.jpg)
![](https://www.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2020/01/1579873308-2mJ5kC6my_md.jpg)