December 12-én lép életbe a MÁV új menetrendje, ám azt továbbra sem lehet tudni, hogy hány mellékvonalon szűnik meg akkortól a személyszállítás - írja a Magyar Hírlap.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban egyelőre nem tudnak tájékoztatást adni arról, hány helyen számolják fel a vasúti közlekedést. Az eredeti tervek szerint december 12-én állnának le a vonatok 27 szárnyvonalon, bár a MÁV 28-at javasolt.
A kormány júliusban határozott arról, hogy meg kell szüntetni a felesleges párhuzamosságot a vasúti és autóbuszos távolsági személyszállításban. Akkor 27 olyan szárnyvonalról beszélt Kóka János gazdasági és kereskedelmi miniszter, ami helyett a Volán venné át az utasok kiszolgálását. Ezek hossza 942 kilométer, a MÁV teljes hálózatának 12,2 százaléka, a rajtuk utazók azonban a társaság utasforgalmának csak 2 százaléka (egy-egy járaton átlagosan 19 embert mutatott ki a tárca), a személyszállítási bevétel pedig alig egy százaléka származik e 27 vonalból.
A járatok ésszerűsítéséhez azonban új menetjegy-vásárlási rendszert kell bevezetni, a tervezett elektronikus tikett koncepcióját először szeptemberre ígérte Kóka János, majd három hete október 20-ára, ám a tárcától kapott tájékoztatás szerint még mindig nincs készen a rendszer váza.
A létszámcsökkentést is magában foglaló tömegközlekedési reformtól évi 40-50 milliárd forint megtakarítást vár a kormány. A meglehetősen távoli eredménytől függetlenül a kormány jövőre is óriási pénzt szán a MÁV támogatására. Tőkeemelésre (a folyamatos veszteségek miatti tőkevesztés pótlására) 112 milliárdot, az utasszállítási szolgáltatási szerződés alapján pedig 100 milliárdot. Szó van továbbá körülbelül 150 milliárdnyi hitelhányad átvállalásáról, amelyet jövőre kellene visszafizetnie a társaságnak, de nincs rá pénze.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Volán-cégeket sem kerüli el a reform jövőre, ha teljesül a kormány terve. Eszerint a mostani 24 társaságot 7 regionális vállalatba vonják össze, s 2007-től elkezdődhet privatizációjuk.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








