A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2006. október 25-én tartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a Rossmann Magyar Kereskedelmi Kft. a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított, amikor nyíregyházi üzletében egy akció keretében reklámozott "Fun Water Drops Edt 30 ml" termékből csupán minimális készlet állt rendelkezésre, amely az akció első óráiban elfogyott. A magatartás - többek között - azért minősült jogsértőnek, mert az ilyen reklám tisztességtelen módszer a vevők becsalogatására, s ily módon piaci előny szerzésére. A Rossmann Magyar Kereskedelmi Kft. jogsértő magatartásáért 1 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2006. október 25-én tartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a Rossmann Magyar Kereskedelmi Kft. a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított, amikor nyíregyházi üzletében egy akció keretében reklámozott "Fun Water Drops Edt 30 ml" termékből csupán minimális készlet állt rendelkezésre, amely az akció első óráiban elfogyott. A magatartás - többek között - azért minősült jogsértőnek, mert az ilyen reklám tisztességtelen módszer a vevők becsalogatására, s ily módon piaci előny szerzésére. A Rossmann Magyar Kereskedelmi Kft. jogsértő magatartásáért 1 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.
A GVH által lefolytatott versenyfelügyeleti eljárás amiatt indult, mert a GVH tudomására jutott, hogy a Rossmann nyíregyházi üzletében az akció első napjának reggelén nem volt kapható a 2006. március 27-től április 2-ig érvényes akciós újság címlapján szereplő "Fun Water Drops edt 30 ml 75 % kedvezmény 4149,- Ft helyett 999,- Ft" szöveggel hirdetett termék.
A versenytörvény szerint tilos a gazdasági versenyben a fogyasztókat megtéveszteni. A fogyasztók megtévesztésének minősül - többek között -, ha különösen előnyös vásárlás hamis látszatát keltik.
A versenytörvény ezen rendelkezései a fogyasztóknak az áruk, valamint szolgáltatások vásárlása tekintetében meglévő döntési szabadságát védik. A bármilyen módon megtévesztésre alkalmas információ akkor ütközik a versenytörvénybe, ha az a fogyasztókat olyan döntésre sarkalja, amit a valós információ ismeretében nem hoztak volna meg.
A GVH határozatában rámutatott, ha valószínűsíthető, hogy a reklámozás következtében a reklámozó vállalkozást felkereső fogyasztók a hiányzó áru helyett életszerűen más árut vásárolnak, akkor a hiányzó áru reklámozása ún. becsalogató reklámként jogsértő lehet. Az ilyen reklámokat - miután azok lényege, hogy a reklámozott áru (elsősorban ára révén) különösen vonzó legyen a fogyasztók számára - a GVH jogalkalmazási gyakorlata különösen előnyös vásárlás hamis látszatának keltése tilalmába ütközőnek tekinti.
A GVH jogalkalmazása során abból indult ki, hogy önmagában nem minősül jogellenesnek, ha valamely akciós termék az akció teljes ideje alatt nem áll folyamatosan rendelkezésre, a fogyasztói kereslet ugyanis teljes pontossággal nem mérhető fel. Ha azonban a vállalkozás (adott esetben: a Rossmann) akárcsak egyetlen üzletére nézve az adott termék egyáltalán nem áll rendelkezésre, vagy annak induló készlete irreálisan alacsony, akkor az versenyfelügyeleti joggyakorlat szerint a versenytörvénybe ütközik.
Jelen versenyfelügyeleti eljárásban a GVH megállapította, hogy a "Fun Water Drops Edt 30 ml" termékből a nyíregyházi Rossmann üzletben minimális készlet (4 darab) állt rendelkezésre, ami az akció első óráiban elfogyott.
A GVH a Rossmann-t jogsértő magatartásáért 1 millió Ft versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Árcsökkentés jön a magyar áruházláncnál: 80 tejtermék lesz olcsóbb
A PENNY akciója a hazai beszállítóktól érkező tejtermékeket érinti.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Elemző: Mike Pence-től aligha kell tartania Donald Trumpnak
- Moszkva: ammóniavezetéket robbantottak Ukrajnában
- Úgy néz ki, Messi a tengerentúlra megy
- Magyar állampolgárság a "Széna téri vadmacskának"
- Orbán Viktor: már készül a kormány a második uniós elnökségre - fotó
- Lázadnak a német zöldek az uniós menekültpolitika szigorítása ellen
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


