A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2006. október 10-én tartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a Masterfoods Magyarország Értékesítő Bt. Chappi márkájú kutyaeledelének csomagolásán 2004 májusától, valamint a termék 2006. január 29. és 2006. március 25. közötti televíziós reklámjaiban közreadott "Kiadós étkezés húsimádóknak, minden napra!", valamint "húsos lakoma", továbbá a "húsos lakoma marhahússal" kijelentései alkalmasak voltak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására, ugyanis a termékek csupán 4 százalék húst tartalmaznak, a marhahúsos változat pedig marhahús helyett marhavér felhasználásával készül. A Masterfoods jogsértő magatartásáért 48 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.
A GVH által lefolytatott versenyfelügyeleti eljárás tárgyát a Masterfoods Magyarország Értékesítő Bt. Chappi márkanevű kutyaeledeleit népszerűsítő televíziós reklámjai, valamint a Chappi termékek csomagolásán látható tájékoztatások képezték.
A Versenytanács szerint a Masterfoods reklámja, illetve a vizsgált termék csomagolásán található feliratok arról tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a Chappi kutya szárazeledel marhahúst, vagy baromfihúst, illetve mindkettőt tartalmazó készítmény, illetve hogy a termék bőségesen tartalmaz húst. A "húsimádó", "húsos lakoma", "húsos golyók", "marhahússal" (illetve "baromfihússal") szavak és kifejezések a GVH szerint jelentős hústartalomra utalnak. A reklámban és a termék csomagolásán található tájékoztatással ellentétben azonban - a GVH álláspontja szerint - termék valóságos hústartalma nem tekinthető jelentős mértékűnek. A GVH határozatában kiemelte, hogy nemcsak a termék összetételére vonatkozó túlzó állítások ütköznek a versenytörvénybe, hanem az is, hogy a forgalmazó a marhahúsos változat esetében elfedte a termék valódi összetételét. A versenyfelügyeleti eljárás során megállapításra került, hogy a marhahúsos termékváltozat valójában nem is tartalmaz marhahúst, csak marhavért, ellenben tartalmaz baromfihúst és más húskeveréket.
A versenytörvény szerint tilos a gazdasági versenyben a fogyasztókat megtéveszteni. A fogyasztók megtévesztésének minősül ha az áru ára, lényeges tulajdonsága - így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja - tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak. A vállalkozás által használt kifejezéseknek a mindennapi életben, illetőleg a szakmában elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas-e.
A versenytörvény ezen rendelkezései a fogyasztóknak az áruk, valamint szolgáltatások vásárlása tekintetében meglévő döntési szabadságát védik. A bármilyen módon megtévesztésre alkalmas információ akkor ütközik a versenytörvénybe, ha az a fogyasztókat olyan döntésre sarkalja, amit a valós információ ismeretében nem hoztak volna meg.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A GVH a Masterfoods-ot jogsértő magatartásáért 48 millió forint versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








