200 legforgalmasabb brit üzletében a Tesco önkiszolgáló kassza szolgáltatást is nyújt, ezzel azonban a vásárlók kényelme mellett sajnos a kártyahamisítók paradicsomát is létrehozta. Több kiskereskedő is használja az önkiszolgáló, automatika leolvasókkal és kártyás fizetési rendszerrel felszerelt pénztárakat, ám a Tesco rendszere abban különbözik versenytársaiétól, hogy a tranzakcióknál nem kell beütni a kártya PIN-kódját.
Egy brit fogyasztó érdekvédelmi csoporthoz több bejelentés is érkezett, hogy ellopott vagy lemásolt kártyájukkal valaki a Tesco-ban fizetett, az így keletkezett kárukat pedig csak hosszas huzavona után térítette meg a bank.
A Tesco álláspontja szerint az automata kasszáknál sem magasabb a hamis kártyával történő fizetések aránya, mint a normál pénztáraknál. Emellett a cég képviselője elmondta, hogy egy bizonyos összeghatár felett mindenképpen aláírást kell adnia a fizető vásárlónak, amit ellenőrzés alá vetnek.
A tisztánlátás kedvéért érdemes azért kiemelni, hogy ha valakinek klónozzák a kártyáját, akkor a másoláshoz igénybe vett ATM-be ültetett maszk a PIN-kódját is rögzíti, tehát ennek elkérése sem ment meg feltétlen a csalástól.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








