Az Európai Bíróság (EB) állásfoglalása szerint kompatibilis az európai joggal a magyar iparűzési adóhoz nagyon hasonló olasz IRAP adó(regionális termelési adó). Tehát azok a vállalatok, amelyek nem fizették meg az adót - bízva abban, hogy azt úgy is megsemmisítik visszamenőleges hatállyal - most elkezdhetnek gondolkodni egy önellenőrzésről.
A döntés hazai jelentőségét az adja, hogy szakértők szerint az IRAP szabálytalanná minősítése esetén az magyar helyi iparűzési adó (hipa) is biztosan elbukott volna az EB előtt. Egyesek annyira biztosak voltak mindkét adó diszkvalifikálásában, hogy azt ajánlották a vállalatoknak, ne fizessék be az adót, hiszen azt úgyis megsemmisíti visszamenőleges hatállyal az EB.
A jelentős költségvetési hiánnyal és államadóssággal küszködő olasz kormány megkönnyebbülhet a hír hallatán, ugyanis ebből a forrásból évente 30 milliárd euró bevételre tesz szert, amelyet akár visszamenőleges hatállyal is visszafizettethetett volna vele a bíróság, ha úgy véli, hogy az adónem sérti az uniós áfaszabályozást. Nemrégiben éppen ezt történt, amikor az EB szabálytalannak minősítette a cégautókra kivetett olasz adót.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








