Évente több milliárd forintot költenek az emberek a fogyókúrát segítő tablettákra. A "csodaturmixot" forgalmazókra már a versenyhivatal is odafigyel, és sokmilliós bírságokat ró ki a megtévesztésért - írja a Magyar Hírlap.
A célcsoport hatalmas, hiszen a magyar lakosság harminc százaléka túlsúlyos, de a média által idealizált csontsovány modellek hatására sok normális testalkatú nő is rendszeresen koplal. A hőn áhított vékony alakért pedig sokan hajlandók mélyen a zsebükbe nyúlni. Az olcsóbb táplálékkiegészítők havi adagjáért háromezer forint körüli összeget, míg a felsőbb kategóriás termékekért több tízezer forintot kell kiadni, ráadásul vannak olyan megszállott fogyókúrázók, akik egyszerre többféle terméket is szednek. A fogyitabletta-piac pontos méretét titkolják a gyártók, csak annyit árulnak el, hogy több milliárd forintról van szó. A legnagyobbak pedig a híres-hírhedt Metabol, a Béres Egészségtár fogyást segítő termékei, valamit a két fitneszguru, Schobert Norbi és Béres Alexandra tablettái. A legsikeresebb termék a nem olyan régen még a piac hatvan százalékát birtokló Metabol volt, ám forgalma folyamatosan csökken.
A fogyitablettákra is igaz, hogy sokat kell reklámoznia annak, aki sok vásárlót szeretne. A hirdetések hatékonyságát látva a forgalmazók gyakran vérszemet kapnak, és a fogyasztókat olyan ígéretekkel kápráztatják el, amelyek a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) figyelmét is felkeltik. A hatóság a megtévesztő hirdetések miatt az elmúlt három évben másfél tucatnyi alkalommal rótt ki bírságot étrendkiegészítőket forgalmazó cégekre.
A legnagyobb GVH-büntetést a Metabol forgalmazói kapták: az Avalon Teamet tavaly nyáron harmincmillió, a Bio-Fit Naturát az idén 91 millió forintos bírsággal sújtotta a hatóság.
A GVH kitüntető figyelmének pedig már a tisztességes cégek sem örülnek. "Az etikátlan kommunikáció az egész piacot hitelteleníti" - panaszkodik az egyik vezető gyógyszeripari cég termékmenedzsere.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom