Az év első hét hónapjában lényegesen mérséklődött a népességcsökkenés üteme - közölte a KSH. A születések száma kismértékben emelkedett, a halálozásoké jelentős mértékben csökkent az elmúlt évhez viszonyítva. Jóval kevesebben kötöttek házasságot, mint egy évvel korábban. A népesség becsült lélekszáma az időszak végén 10,069 ezer fő volt. Az előzetes adatok szerint 2006 első hét hónapjában 56
Az év első hét hónapjában lényegesen mérséklődött a népességcsökkenés üteme - közölte a KSH. A születések száma kismértékben emelkedett, a halálozásoké jelentős mértékben csökkent az elmúlt évhez viszonyítva. Jóval kevesebben kötöttek házasságot, mint egy évvel korábban. A népesség becsült lélekszáma az időszak végén 10,069 ezer fő volt.
Az előzetes adatok szerint 2006 első hét hónapjában 56,853 gyermek született, 77,084 lakos hunyt el, és 23,905 házasságkötés történt. A január és július közötti hét hónapban háromban csökkent, négyben viszont emelkedett a születések száma az előző évhez képest. Összességében az év első hét hónapjában mintegy 450 gyermekkel, 0.8 százalékkal több újszülött jött világra, mint az elmúlt év azonos időszakában. A tavaszi influenzajárvány elmaradása jelentősen csökkentette a halálozások számát, a hirtelen beköszönő hőség viszont csaknem 540 fős többlethalálozást jelentett június hónapban. Ennek ellenére az első hét havi halálozás jelentős mértékben, 5.3 százalékkal csökkent, ami mintegy 4,300 fővel kevesebb elhunytat jelentett 2005. január-júliushoz mérten.
A házasságkötések száma változatlanul elmarad az egy évvel korábbitól. Különösen április, május és július hónapokban volt számottevő a csökkenés az elmúlt év azonos hónapjaihoz képest; emiatt 2006 első hét hónapjában 4.1 százalékkal, számszerűen több mint 1000 párral kevesebb házasságkötés történt.
Főleg a halálozások számának jelentős csökkenése miatt mérséklődött a népességfogyás üteme. A 2005. január-júliusi csaknem 25,000 lakossal szemben 2006 első hét hónapjában 20,231 fővel csökkent a népesség száma a születések és halálozások különbözetéből adódóan. A nemzetközi vándorlás pozitív egyenlege következtében az ország lakossága ténylegesen ennél kisebb mértékben, mintegy 8,000 fővel lett kevesebb. A népesség lélekszáma az időszak végén a nemzetközi vándorlás becsült értékeit is figyelembe véve 10,069 ezer fő volt.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








