A felnőtt lakosság 69%-a tudja, hogy interneten keresztül is lehet hivatalos ügyeket intézni, a kényelmes e-lehetőségekkel azonban mindössze 2 %-uk él - derült ki a Szonda Ipsos legújabb reprezentatív infokommunikációs felméréséből. A legismertebb e-szolgáltatás az elektronikus adóbevallás, az online hivatalos ügyintézést lehetővé tévő Ügyfélkapuról azonban már csak a lakosság ötöde hallott.
A felnőtt lakosság 69%-a tudja, hogy interneten keresztül is lehet hivatalos ügyeket intézni, a kényelmes e-lehetőségekkel azonban mindössze 2 %-uk él - derült ki a Szonda Ipsos legújabb reprezentatív infokommunikációs felméréséből. A legismertebb e-szolgáltatás az elektronikus adóbevallás, az online hivatalos ügyintézést lehetővé tévő Ügyfélkapuról azonban már csak a lakosság ötöde hallott.
Alig néhány évvel ezelőtt az internet-kapcsolatot a legtöbb "szörföző" elsősorban tartalomböngészésre használta, napjainkban viszont az információs technológiák fejlődésével és az internet terjedésével egyre többen vesznek igénybe online szolgáltatásokat is. Ma már bárki kényelmesen, a karosszékében ülve vásárolhat könyvet, rendelhet vacsorát, intézheti bankügyeit, vagy épp új személyi igazolványt is igényelhet. Az új e-szolgáltatások nemcsak kényelmesebbé teszik életünket, hanem segítségükkel időt és energiát takaríthatunk meg - az adóbevallást például már 2005. április 1-je óta a postai sorban állás elkerülésével online módon lehet intézni.
A Szonda Ipsos 2006. júniusában végzett kutatásában arra kereste a választ, hogy a felnőtt magyar lakosság mennyire ismeri és mennyire használja ki az internetes ügyintézés lehetőségeit, illetve hogyan vélekedik az új szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Az online szolgáltatások ismertek, de hivatalos ügyintézésre kevesen használják őket
A felmérés eredményei szerint a lakosság 69%-a tudja, hogy Magyarországon ma már az interneten keresztül is lehet hivatalos ügyeket intézni. Lényegesen kisebb körben ismert tény, hogy az online ügyintézéshez regisztráció szükséges, erről csupán a válaszadók egyharmada tudott. Aki hallott róla, azok többsége sem tett konkrét lépést a regisztrációval kapcsolatban (62%), mindössze 22% informálódott az Ügyfélkapu portálján és csak 8% regisztrált az online szolgáltatások igénybevételére.
Legismertebb az APEH portálja
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az e-ügyintézést ismerők közül "helyszínként" a legtöbben (36%) az APEH honlapját tudták spontán módon megnevezni. A kérdezettek közel ötöde ismerte az Ügyfélkaput, az önkormányzatok honlapját, valamint a még nem működő okmanyiroda.hu oldalt. A válaszadók közül a közvetlen elérést és teljes körű tájékoztatást biztosító magyarorszag.hu oldalt mindössze 15%-nyian említették. Az online ügyintézés lehetőséget elvben ismerők 22%-a pedig egyetlen honlapot sem tudott megnevezni, ahol e-szolgáltatásokat lehet igénybe venni.
Jó dolognak tartjuk az online ügyintézést
Az Ügyfélkaput ismerők körében kedvezőnek mondható az elektronikus ügyintézés fogadtatása. Az emberek nagy része határozottan jó dolognak és kényelmes ügyintézési formának tartja az e-szolgáltatásokat. A megkérdezettek általában az online ügyintézés biztonságosságát sem kérdőjelezték meg, ugyanakkor kedvezőtlen eredmény, hogy az elektronikus ügyintézés 2-3 éven belüli széleskörű elterjedésében egyelőre kevesen hisznek. Az internetes ügyintézésre leginkább a budapestiek, a 36-49 évesek, a legalább érettségi bizonyítvánnyal rendelkezők, valamint a magasabb jövedelmi helyzetűek nyitottak.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mi okozta a szúrós szagot a kiürített budapesti iskolában
- Megverték a kukást, mert nem tudtak tőle parkolni
- Ledöntötték Radnóti Miklós szobrát Győrben
- Felmászott a fiatal a vagon tetejére, nagy baj lett belőle
- Jól bevásárolt Waberer’s-ből a Mol
- Gönczi Róbert: a migrációs paktum újra összehozza Budapestet, Pozsonyt és Varsót