1 °C Budapest

Tudjuk, hogy neten is lehet, de...

Pénzcentrum
2006. szeptember 11. 12:57

A felnőtt lakosság 69%-a tudja, hogy interneten keresztül is lehet hivatalos ügyeket intézni, a kényelmes e-lehetőségekkel azonban mindössze 2 %-uk él - derült ki a Szonda Ipsos legújabb reprezentatív infokommunikációs felméréséből. A legismertebb e-szolgáltatás az elektronikus adóbevallás, az online hivatalos ügyintézést lehetővé tévő Ügyfélkapuról azonban már csak a lakosság ötöde hallott.

A felnőtt lakosság 69%-a tudja, hogy interneten keresztül is lehet hivatalos ügyeket intézni, a kényelmes e-lehetőségekkel azonban mindössze 2 %-uk él - derült ki a Szonda Ipsos legújabb reprezentatív infokommunikációs felméréséből. A legismertebb e-szolgáltatás az elektronikus adóbevallás, az online hivatalos ügyintézést lehetővé tévő Ügyfélkapuról azonban már csak a lakosság ötöde hallott.

Alig néhány évvel ezelőtt az internet-kapcsolatot a legtöbb "szörföző" elsősorban tartalomböngészésre használta, napjainkban viszont az információs technológiák fejlődésével és az internet terjedésével egyre többen vesznek igénybe online szolgáltatásokat is. Ma már bárki kényelmesen, a karosszékében ülve vásárolhat könyvet, rendelhet vacsorát, intézheti bankügyeit, vagy épp új személyi igazolványt is igényelhet. Az új e-szolgáltatások nemcsak kényelmesebbé teszik életünket, hanem segítségükkel időt és energiát takaríthatunk meg - az adóbevallást például már 2005. április 1-je óta a postai sorban állás elkerülésével online módon lehet intézni.

A Szonda Ipsos 2006. júniusában végzett kutatásában arra kereste a választ, hogy a felnőtt magyar lakosság mennyire ismeri és mennyire használja ki az internetes ügyintézés lehetőségeit, illetve hogyan vélekedik az új szolgáltatásokkal kapcsolatban.

Az online szolgáltatások ismertek, de hivatalos ügyintézésre kevesen használják őket

A felmérés eredményei szerint a lakosság 69%-a tudja, hogy Magyarországon ma már az interneten keresztül is lehet hivatalos ügyeket intézni. Lényegesen kisebb körben ismert tény, hogy az online ügyintézéshez regisztráció szükséges, erről csupán a válaszadók egyharmada tudott. Aki hallott róla, azok többsége sem tett konkrét lépést a regisztrációval kapcsolatban (62%), mindössze 22% informálódott az Ügyfélkapu portálján és csak 8% regisztrált az online szolgáltatások igénybevételére.

Legismertebb az APEH portálja

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 54 087 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank 54 721 forintos törlesztőt (THM 14,56%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az e-ügyintézést ismerők közül "helyszínként" a legtöbben (36%) az APEH honlapját tudták spontán módon megnevezni. A kérdezettek közel ötöde ismerte az Ügyfélkaput, az önkormányzatok honlapját, valamint a még nem működő okmanyiroda.hu oldalt. A válaszadók közül a közvetlen elérést és teljes körű tájékoztatást biztosító magyarorszag.hu oldalt mindössze 15%-nyian említették. Az online ügyintézés lehetőséget elvben ismerők 22%-a pedig egyetlen honlapot sem tudott megnevezni, ahol e-szolgáltatásokat lehet igénybe venni.

Jó dolognak tartjuk az online ügyintézést

Az Ügyfélkaput ismerők körében kedvezőnek mondható az elektronikus ügyintézés fogadtatása. Az emberek nagy része határozottan jó dolognak és kényelmes ügyintézési formának tartja az e-szolgáltatásokat. A megkérdezettek általában az online ügyintézés biztonságosságát sem kérdőjelezték meg, ugyanakkor kedvezőtlen eredmény, hogy az elektronikus ügyintézés 2-3 éven belüli széleskörű elterjedésében egyelőre kevesen hisznek. Az internetes ügyintézésre leginkább a budapestiek, a 36-49 évesek, a legalább érettségi bizonyítvánnyal rendelkezők, valamint a magasabb jövedelmi helyzetűek nyitottak.

Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 27. péntek
Angelika
4. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?