Augusztus végétől olyan új biometrikus útleveleket vezetnek be, amelyekben egy elektronikus chip is kerül. Az adathordozó alkalmas arra, hogy tartalmazza az okmány tulajdonosának fotóját, nevét, születési idejét valamint a későbbiekben akár digitális ujjlenyomatát is.
Augusztus 29-től bevezetik ugyan a biometrikus útleveleket, de ezt követően a jelenlegi okmányok is használatban maradhatnak érvényességi idejük lejártáig. Az új dokumentum formáját tekintve ugyanolyan lesz, mint a jelenlegi, de borítója, az Európai Unió rendeletéhez igazodva, az eddigi kék helyett burgundi vörös színű lesz. Az okmányban szerepel majd az Európai Unió felirat, a fontosabb információk pedig több nyelven is olvashatók lesznek benne.
Urbán György elmondta, azért augusztus 29-től vezetik be az új, egységes okmányt, mert az EU illetékes bizottsága múlt év február 28-án rendelte el az erre vonatkozó technikai fejlesztést, és annak végrehajtására 18 hónapos határidőt szabott. Urbán György tájékoztatása szerint augusztus 28-án még a régi, kék színű útleveleket töltik ki az okmányirodák, de 29-én - változatlan illetékkel - már a biometrikus útlevél kerül forgalomba.
Az EU illetékes bizottsága ez év július 2-án fogadta el a biometrikus adatok úgynevezett másodlagos felvitelét a chipekre, de annak végrehajtására 36 hónapos határidőt szabott ki. Így az okmány tulajdonosának képmása és digitális ujjlenyomata csak 2009. július 1-jétől kerül fel az adattárolóra. Az útlevélben lévő csipet csak az arra alkalmas készülékkel lehet leolvasni, ennek következtében pedig hamisítani is sokkal nehezebb lesz az okmányt.
Az Egyesült Államok az országot ért 2001. szeptember 11-i terrortámadás után törvénnyel tette kötelezővé azon 27 ország állampolgárai számára, akik egyébként vízummentességet élveznek, hogy a 2005. október 25. után kiállított útlevéllel csak akkor utazhatnak be vízum nélkül az Egyesült Államokba, illetve léphetnek be az ország területére átutazóként, ha az úti okmány tartalmazza az utas digitális fényképét vagy egy biometrikus azonosítókat tartalmazó csipet. Azon külföldi állampolgárok esetében, akiknek kötelező vízumot váltaniuk az Egyesült Államokba való belépéshez - így például a magyaroknak is -, az amerikai hatóságok a vízumba építik bele a biometrikus adatokat.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








