Egyre-másra jelennek meg Európában az ingyenes napilapok. A Metro által sikerre vitt üzleti modellt immár a világ legnagyobb kiadóvállalatai másolják.
Egyre-másra jelennek meg Európában az ingyenes napilapok. A Metro által sikerre vitt üzleti modellt immár a világ legnagyobb kiadóvállalatai másolják - írja a Világgazdaság.
A példányszám világszerte mintegy 29 millió, ebből 19 millió Európában talál gazdára. Az ingyenes napilapok aránya Spanyolországban - ahol az országos terjesztésű napilapok mezőnyében négy ilyen újság versenyez - már meghaladja az 50 százalékot, de Portugáliában, Dániában, Olaszországban és Svájcban is 25 százalék felett van.
E médiumok térhódítása tovább folytatódik, Angliában, Franciaországban, Spanyol földön és Németországban. A kiadók álláspontja ugyanakkor változatlanul az, hogy a saját forrásból dolgozó sajtóért fizetni kell.
Az ingyenes napilapok sikerében több tényező is szerepet játszik. A fizetős napilapok száma csökken, miközben a bővülő gazdaság egyre nagyobb lendületet ad a reklámpiacnak. Az ingyenes napilapok hirdetési bevételei, ennek megfelelően, az egekbe szöknek.
Az elmaradó bevételeket a kiadók költségcsökkentéssel próbálják ellensúlyozni. Azonban míg így is elmaradnak az ingyenes lapok költséghatékonyságától. Ugyanis a egy hagyományos újság esetébena szerkesztőségi költségek 20-40 százalékát teszik ki a működési költségeknek, míg ez az arány az ingyenes lapok esetében 10 százalék.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Madárinfluenza emberről emberre: mégsem kellene félvállról venni?
- Ukrán miniszterelnök: ha Oroszország győz, akkor kitörhet a 3. világháború
- Szó szót követett, majd előkerült a konyhakés
- Befutott Azahriah legújabb, különleges albuma
- Egészen novemberig marad még az ellenőrzés az osztrák-magyar határon
- Megrázó gázai felvétel nyerte a World Press Photo fődíját – képek