Hódít az on-line. Már szinte mindent beszerezhető a neten keresztül, a pelenkától a műszaki cikkekig, az autógumi belsőtől a NASA technológiát is felülmúló segédeszközig, kinek-kinek az igénye szerint. Sokan rá is kaptak a vásárlás ízére, azonban szinte mindenkiben felmerült a kérdés: olcsóbb a neten vásárolni, vagy inkább tologassuk a bevásárlókocsit valamelyik hipermarketben? Tehát "hiperek" legyünk vagy "szájberek"?
Az online vásárlás előnyei között feltétlenül meg kell említenünk a kényelmet és a gyorsaságot. Hiszen bármikor leadhatjuk a rendelésünket, amit aztán később házhoz is szállítanak. Nem kell órákon keresztül végeláthatatlan sorok között tologatni a bevásárlókocsit, majd a kasszánál eltölteni a hétvége még hátralévő részét. Ezen előnyök azonban eltörpülnek azon egyszerű tény fényében, hogy a hipermarketekben egy átlagos családi bevásárlás alkalmával mintegy 15-20 (bár a hipermarketek szerint ez "csak" 7-8) százalékkal többet vásárolunk az előre betervezett, vagy szükséges termékeken felül, szemben a Netes beszerzés 2-5 százalékával.
Ezek mellett persze számolhatunk még az üzemanyagköltségekkel, az időfaktorral és még hosszasan sorolhatnánk azokat a tényezőket, amiért jobban megéri klikkelni mint sétálni. Ami viszont a hipermarket előnye, hogy megszagolhatjuk, megfoghatjuk a terméket, ami állítólag speciális magyar szokás.
Sok vállalkozás ismerte fel a lehetőséget és mára már ott tartunk, hogy az "ügyeskedő" kisboltok után a hipermarketek is beindítják saját on-line üzletüket. A legtöbb cég a webes megjelenés mellett "hagyományos" kereskedelmi egységet is működtet. Az áruk kiszállítását a legtöbben viszont külső cégre bízzák. A slágertermékek az italáru, a kávé, cukor, liszt só, mosószerek, papíráru. Mi is összegyűjtöttünk néhány terméket és megvizsgáltuk, hogy mit hol, mennyiért tudunk beszerezni.

A vásárlások fizetendő végösszegéből is jól látszik, hogy az on-line beszerzés jobban megterheli a pénztárcánkat (már ahol vizsgáltuk). Ráadásul ehhez, még hozzá kell számolnunk a kiszállítás díját is, ami lehet persze ingyenes is (a címtől és a vásárlás összegétől függően).
Az árak közötti eltérés azonban nem jelentős, és ezt a felárat jelentősen kompenzálja az, hogy a felszabadult időt hasznosabban is eltölthetjük, mint a sorban állás. Ha jobban utánanézünk a dolgoknak, még olcsóbban is kijöhetünk, mintha hipermarketben vásárolnánk: nincs üzemanyagköltség, és nincs "spontán többletvásárlás" sem.
Sokak szerint az online vásárlás nem pótolja, csak kiegészíti a hagyományos vásárlást. Mint ilyen viszont óriási kényelemmel jár: a szállító akár az ajtónkig is hozz a több karton ásványvizet és ezért sem kell jelentős felárat fizetnünk. Budapesten átlagosan 800 forint. Ráadásul vannak olyan termékek is a neten, amelyeket a hipermarketekben nem tudunk, vagy nem akarunk beszerezni.
Vásárlóként többféle fizetési mód közül választhatunk: fizethetünk a szállítónknak készpénzzel, az áru átvétele után, cégek esetén, külön szerződéssel, 10 napos banki átutalással, illetve bankkártyával is.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







