5 °C Budapest

Mire jó a férfi?

Pénzcentrum
2006. július 19. 11:00

A Nemzeti MédiaAnalízis 2005.IV-2006.I. negyedéves adatai szerint Magyarországon egyértelműek a társadalmi nemekkel kapcsolatos elvárások: míg a férfiak feladata a család anyagi biztonságának megteremtése, addig a nőkre otthon számítanak. Honfitársaink többsége úgy látja, a család lemondással jár, a munkát pedig inkább tartják pénzkereseti forrásnak, mint hivatásnak.

A Nemzeti MédiaAnalízis 2005.IV-2006.I. negyedéves adatai szerint Magyarországon egyértelműek a társadalmi nemekkel kapcsolatos elvárások: míg a férfiak feladata a család anyagi biztonságának megteremtése, addig a nőkre otthon számítanak. Honfitársaink többsége úgy látja, a család lemondással jár, a munkát pedig inkább tartják pénzkereseti forrásnak, mint hivatásnak.

A GfK Hungária Piackutató Intézet - egyebek mellett - folyamatosan monitorozza a magyar lakosság életstílusát, s az e téren bekövetkező változásokat. A Nemzeti Médiaanalízis legfrissebb adataiból arra is választ kaphatunk, vajon milyen értékek mentén szervezik a magyarok életüket, hogyan vélekednek az élet különböző dolgairól. A kutatás során megkérdezett 15660 fő - akik a 15 évesnél idősebb 8,5 millió magyar lakost reprezentálták - egytől hatig terjedő skálán értékelhette, mennyire ért egyet az élet különböző területeit érintő állításokkal. A skála két szélsőértéke a "teljesen egyetért vele" és az "egyáltalán nem ért vele egyet" végpontokat jelöli.

A kutatás eredményeiből egyértelműen kirajzolódik a férfi és női társadalmi szerepek megosztottsága. Komoly felelősség nyugszik a magyar férfiak vállán, hiszen az állítások értékelésekor legmagasabb pontszámot az "egy férfinak mindenkor gondoskodnia kell családja anyagi biztonságáról" kijelentés kapta (középérték: 4,7). A felmérés szerint e vélekedés vonatkozásában szinte semmilyen eltérés nem mérhető a férfiak és nők között. Az "elsősorban a nők feladata, hogy gondoskodjanak a háztartás és a család dolgairól" kijelentéssel érdekes módon - nem sokkal, de - nagyobb arányban értettek egyet a hölgyek (középérték: 4,4), mint az erősebb nem tagjai (középérték: 4,1).

Szintén a hölgyek értenek nagyobb arányban egyet a családalapításhoz kötődő áldozathozatalra vonatkozó állítással. A "sok mindenről le kell mondania az embernek, ha családja van" kijelentéssel a válaszadók inkább azonosulnak, mint amennyire nem tartják magukra igaznak (középérték: 4,1). Mindazonáltal a megkérdezettek ezzel közel azonos arányban (középérték: 3,9) nyilatkoztak úgy, hogy családtagjaikkal nem csupán alkalmanként találkoznak, azaz "gyakran összejön a család". A családdal elköltött közös reggelik azonban a válaszok alapján csak közepesen fontosak Magyarországon (középérték: 3,1).

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Az elmúlt évtizedben megváltozott a magyar lakosság munkához való objektív viszonya. A társadalomban egyszerre van jelen a munkanélküliség és az alulfoglalkoztatottság jelensége. A megkérdezés során kiderült, hogy honfitársaink szerint jobb, ha "az ember kevesebbet keres", mint, ha "a munka rabja" (középérték: 3,8), azaz a szabadidőről feltehetőleg magasabb kereset esetén sem mondanának le. Az adatok szerint e kérdés tekintetében sem nembeli, sem pedig jelentős generációs különbség nem mutathatók ki. Ezt a megállapítást támasztja alá az is, hogy ezzel azonos arányban értenek egyet a megkérdezettek a "a munka számomra elsősorban pénzkereset" állítással (középérték: 3,8) és ennél lényegesen kevésbé tartják magukra vonatkozónak "a munka számomra hivatás" (középérték: 3,3) kijelentést.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 16. kedd
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem