Az ipari termelés az előző év azonos időszakához viszonyítva 2006 májusában 10%-kal, míg munkanaphatástól megtisztítva 7.4%-kal nőtt - közölte a KSH. Míg áprilishoz képest (2.1%-os növekedés) az index felfelé korrigált, a kiigazított adatok az év elejéhez képest lassulást mutatnak. 2006 első öt hónapjában az ipari export 14.9%-kal, májusban 16.3%-kal volt magasabb az előző év azonos
Az ipari termelés az előző év azonos időszakához viszonyítva 2006 májusában 10%-kal, míg munkanaphatástól megtisztítva 7.4%-kal nőtt - közölte a KSH. Míg áprilishoz képest (2.1%-os növekedés) az index felfelé korrigált, a kiigazított adatok az év elejéhez képest lassulást mutatnak.
2006 első öt hónapjában az ipari export 14.9%-kal, májusban 16.3%-kal volt magasabb az előző év azonos időszakinál. Az év ötödik hónapjában a feldolgozóipar legnagyobb exportőrének számító, a feldolgozóipari kivitel közel négytizedét képviselő villamos gép, műszer gyártásának exportvolumene 11%-kal bővült. A feldolgozóipari export másik meghatározó alága, a járműgyártás kiugróan, 35.5%-kal növelte külpiaci eladásait.
Az ipar január-májusi belföldi értékesítése 5.5%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Látható, hogy a dinamika alapja továbbra is elsősorban a kivitel bővülése.

2006 májusában a feldolgozóipar termelése 10.7%-kal emelkedett 2005 azonos hónapjához képest. A feldolgozóipari termelés közel egyötödét adó járműgyártás termelése igen jelentősen, 34.4%-kal nőtt, ahol a motor és alkatrészgyártás növekedése erőteljesebb volt mint a gépjárműveké. A feldolgozóipari termelés 27%-át képviselő villamos gép, műszer gyártása szerényebb mértékben, 5.2%-kal bővült az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A feldolgozóiparban 2006 májusában csak két alágban regisztrált a KSH visszaesést. A textília, textiláru gyártása 4.1%-kal, míg a kokszgyártás, kőolaj-feldolgozásé 11%-kal csökkent.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
2006 májusában a megfigyelt feldolgozóipari ágazatok összes új rendelése 6.4%-kal bővült 2005 azonos hónapjához viszonyítva. Az új exportrendelések 7.2%-kal, míg az új belföldi megrendelések mérsékeltebben, 3.2%-kal nőttek. Az összes rendelésállomány 15.8%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.
Az egy főre jutó ipari termelés a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások körében az év első öt hónapjában (2,3%-os létszámcsökkenés mellett) 13%-kal volt magasabb, mint 2005 azonos időszakában.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








