"A hirdetési büdzsé fele kidobott pénz...csak éppen nem tudni, melyik fele" - hangzik a híres mondás. A Nielsen Media piackutató cég a napokban jelentette be, hogy a jelenleginél a hirdetők számára sokkal használhatóbb adatokat fog szolgáltatni novembertől kezdve a reklámidőre vontakozó nézettségről.
A médiapiacon az internet terjedése hozta meg a nagy változást, hiszen az új média lehetőségeivel élő hirdetők pontosan tudják mérni, hogy hányan találkoztak reklámjaikkal, míg ugyanez nem mondható el a tévé esetében.
A Nielsennél már mintegy 10 éve rendelkezésre áll a technológia, hogy a reklámidőre vonatkozóan percre lebontott rating adatokat tegyenek közzé és a hírek szerint azt is pontosan mérni lehet majd, hogy a szünetben hányan váltottak csatornát, vagy éppen hagyták el a szobát. (A hogyanról egyelőre nem esett szó, régóta léteznek azonban a jelenleg alkalmazottnál fejlettebb módszerek is, ilyen például a hőfényképes, vagy a szemüveges mérés...)
A tengerentúlon napvilágot látott hír nem váltott ki örömünnepet a televíziók képviselői között, a többség attól aggódik, hogy ha pontosan mérhető lesz a szünetekben bekövetkező nézettség-visszaesés, akkor a hirdetők méginkább az új média felé súlyozzák át büdzséjüket.
Kutatások szerint a digitális videorögzítővel rendelkezők 40-90%-a áttekeri a reklámidőt, míg a real-time tévézők körében csak 5-8% nem nézi a hirdetéseket.
Mivel egyelőre nem lehet tudni, mit is akar pontosan a Nielsen, nehéz messzemenő következtetéseket levonni az esetleges hatásokat illetően, a médiaszakértők többsége szerint azonban nem hat majd a drámai újdonság erejével, hogy a reklámblokkok alatt sokan elkapcsolnak. Erre vonatkozó adatok egyébként jelenleg hazánkban is elérhetők a hirdetők számára, így kíváncsian várjuk, mi lesz az újdonság az új rendszerben...
Arról nem is beszélve, hogy az USA-ban kidolgozott újítás hazánkba betörése eltarthat még egy darabig, a hazai kereskedelmi tévék így megfelelően felkészülhetnek a digitális televíziózás kihívásai mellett az új rendszerre is.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében