8 °C Budapest

A magyarok 44 százaléka elcsábul, ha...

Pénzcentrum
2006. július 12. 10:30

A GfK Csoport által a Wall street Journal európai kiadásának készített felmérésből kiderül, hogy ötből négy európai és amerikai szükségből vásárol ruházati termékeket, négyből három pedig a kínálkozó akciókon felbuzdulva. Az EU -ban a magyaroknak számít legtöbbet a ruházati termékek márkája.

A GfK Csoport által a Wall street Journal európai kiadásának készített felmérésből kiderül, hogy ötből négy európai és amerikai szükségből vásárol ruházati termékeket, négyből három pedig a kínálkozó akciókon felbuzdulva. Az EU -ban a magyaroknak számít legtöbbet a ruházati termékek márkája.

2006 áprilisában mintegy 20 ország 20ezer lakosát kérdezte meg a GfK Csoport ruházkodási szokásairól a Wall Street Journal Europe megbízásából. A felmérés többek között kitért a vásárlás mögött álló motivációkra.

20 ország megkérdezettjeinek 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jellemzően praktikus okból, azaz szükségből vásárol ruhát. A második leggyakoribb, vásárlás mögött meghúzódó indok az akciós kínálat. A vásárlók 73 százalékára igaz, hogy a kedvezmények ruhavásárlásra sarkallják őket. Ez főleg a törökök, a németek és a hollandok számára jelent nyomós érvet. A vásárlók 54 százalékának döntése hátterében a ruhavásárlás szerezte öröm áll. A nemzetközi átlaghoz képest többen vásárolnak eme okból Görögországban, Finnországban és Csehországban. A vásárlók valamivel több, mint fele (52 százaléka) állította, hogy őt ruhavásárlásra az adott áru hazai eredete motiválja. A vásárlók 42 százalékára jellemző, hogy alkalmanként "elcsábul", azaz nem tervezett semmiféle ruhavásárlást, ám mégis kosarában landolt valamely áru. A többi országhoz képest jellemzőbb ez a magatartás Ausztriában és Németországban. Vannak olyanok is, akik számára jelentős súllyal esik a latba az, ha a vágyott holmi a legújabb divat szerint készült. Összességében a 20 ország vásárlóinak 38 százaléka vásárol emiatt ruhát. A vásárlók mintegy harmada (34 százalék) jelezte, hogy olykor az eladó, egy családtag, vagy barát beszéli rá egy-egy ruhadarab megvásárlására. A kutatás megállapításai szerint legkevésbé egy termék márkás volta játszik szerepet a ruhavásárlásokban: ez csupán a megkérdezettek 29 százaléka számára szempont.

Magyarországon szintén a praktikus okok vezérlik a legtöbb vásárló ruházati beszerzéseit. A megkérdezettek jelentős többsége, 85 százaléka jellemzően azért vesz ruhát, mert arra szüksége van. Az akciók nálunk valamivel többek számára jelentenek vonzerőt a ruhavásárlásnál, mint az Nyugat- és a Kelet-Európában tapasztalható: a magyarok 77 százalékát készteti olykor vásárlásra az akciós árukínálat, míg ez az arány régiónkban és tőlünk nyugatabbra legfeljebb 70 százalék körül alakul. Tízből hat magyarra jellemző, hogy amiatt költ időnként egy-egy ruhadarabra, mert számára ruhát venni örömet jelent. Honfitársaink több mint felére (55 százalék) igaz, hogy amiatt is vesz ruhát, mert hazai gyártású darabról van szó. A nemzetközi átlagnál mindössze két százalékponttal magasabb azoknak az aránya (44 százalék), aki időnként elcsábul, és előzetes terv nélkül tér be valamely üzletbe és vásárol ruhát. A magyar lakosság több, mint harmadára (a megkérdezettek átlagához hasonló arányban - 37 százalék) jellemző, hogy azért vesz ruházati holmikat, mert az a legújabb divatot képviseli. A magyarok 36 százalékára jellemző, hogy mások rábeszélésére (eladó, család, barátok) költ alkalmanként ruhára. Ruhavásárláskor mi magyarok kissé fontosabbnak ítéljük a márkákat, mint nyugat- vagy közép-európai társaink, hiszen a megkérdezettek 45 százaléka állítja, hogy egy-egy termék bizony gyakran márkás volta miatt kerül a kosarába. A különböző márkáknak ilyen jelentőséget tulajdonítók aránya Nyugat-Európában 31 százalék, Közép-Európában pedig 35 százalék körül alakul.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem