A telítődés és a fokozódó koncentráció jeleit mutatta a kiskereskedelmi üzlethálózat 2006 I. negyedévében - áll a KSH közlemányáben. Március 31-én Magyarországon 111.9 ezer vállalkozás összesen 166.5 ezer kiskereskedelmi üzletet működtetett. A működő kiskereskedelmi üzletek számának csekély változása továbbra is magas cserélődési ütem mellett következett be. Egy év alatt az üzletállomány 15%-a
cserélődött ki.
2006 I. negyedévében 280-nal (2 ezrelékkel) csökkent a működő üzletek száma, március végén az üzletszám 689-cel (4 ezrelékkel) haladta meg az egy évvel korábbit.
A kiskereskedelmi üzlethálózat 2006 első negyedévben egyedül Közép-Magyarországon (90 üzlettel) és Dél-Alföldön (40 üzlettel) bővült. A legjelentősebb üzletszám-csökkenés (175) az észak-alföldi és (100) a dél-dunántúli régióban mutatkozott. A bekövetkezett változások tovább erősítették a területi koncentrációt az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban. 2006 I. negyedévében tovább nőtt a közép-magyarországi régió súlya, ahol az üzletállomány 29.4%-a (19.5%-a Budapesten) volt található. A többi régió súlya 10-15% között oszlott meg.
Az I. negyedévben bekövetkezett üzletszám-csökkenés a fővároson kívül az összes településtípusban éreztette hatását. A legnagyobb visszaesés (289) a községekben jelentkezett, miközben további 5 település kiskereskedelmi üzlettel való ellátottsága meg is szűnt.
Az üzlettípusok közül az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek számának évek óta tartó csökkenése tovább folytatódott, a forgalom hipermarketekbe koncentrálódásának következtében. Az első negyedévben számuk 408-tal (0.8%-kal), arányuk a kiskereskedelmi üzletállományon belül március végére 29.0%-ra mérséklődött. Ezzel egyidejűleg a nem élelmiszert forgalmazó kiskereskedelmi üzletek arányában összességében csekély növekedés mutatkozott, számuk mindössze 32-vel emelkedett, ami 64%-os részesedésükben sem okozott lényeges változást. Közülük a legnagyobb bővülés az iparcikk jellegű vegyes üzletek (188 egység) körében volt megfigyelhető, míg a textil-, ruházati és lábbeli-szaküzletek hálózata 201-gyel csökkent. Az első negyedévben legdinamikusabban a gépjármű-, járműalkatrész-üzletek és gépjárműüzemanyag-töltő állomások országos állománya bővült. Számuk 96-tal (0.9%-kal), arányuk 7%-ra emelkedett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az üzemeltetői koncentráció növekedésének egyik jele, hogy az első negyedévben több mint százzal csökkent az üzletet működtető vállalkozások száma. A mérséklődés mintegy háromnegyede az együzletes vállalkozásoknál következett be, míg erőteljesen bővült a 6-10 üzletesek száma. Így március végén egy gazdasági szervezet átlagosan 1.49 üzletet működtetett.
2006 I. negyedévben újabb lendületet vett az új típusú, nagy alapterületű létesítmények nyitása: a Tesco Siklóson, Szentesen és Szolnokon bővítette hipermarket-hálózatát. Ezzel együtt március végére az üzlethálózat eladótere három hónap alatt 89 ezer m2-rel összesen 17.4 milló m2-re emelkedett, míg az egy üzletre jutó átlagos alapterület 104 m2 volt.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








