A telítődés és a fokozódó koncentráció jeleit mutatta a kiskereskedelmi üzlethálózat 2006 I. negyedévében - áll a KSH közlemányáben. Március 31-én Magyarországon 111.9 ezer vállalkozás összesen 166.5 ezer kiskereskedelmi üzletet működtetett. A működő kiskereskedelmi üzletek számának csekély változása továbbra is magas cserélődési ütem mellett következett be. Egy év alatt az üzletállomány 15%-a
cserélődött ki.
2006 I. negyedévében 280-nal (2 ezrelékkel) csökkent a működő üzletek száma, március végén az üzletszám 689-cel (4 ezrelékkel) haladta meg az egy évvel korábbit.
A kiskereskedelmi üzlethálózat 2006 első negyedévben egyedül Közép-Magyarországon (90 üzlettel) és Dél-Alföldön (40 üzlettel) bővült. A legjelentősebb üzletszám-csökkenés (175) az észak-alföldi és (100) a dél-dunántúli régióban mutatkozott. A bekövetkezett változások tovább erősítették a területi koncentrációt az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban. 2006 I. negyedévében tovább nőtt a közép-magyarországi régió súlya, ahol az üzletállomány 29.4%-a (19.5%-a Budapesten) volt található. A többi régió súlya 10-15% között oszlott meg.
Az I. negyedévben bekövetkezett üzletszám-csökkenés a fővároson kívül az összes településtípusban éreztette hatását. A legnagyobb visszaesés (289) a községekben jelentkezett, miközben további 5 település kiskereskedelmi üzlettel való ellátottsága meg is szűnt.
Az üzlettípusok közül az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek számának évek óta tartó csökkenése tovább folytatódott, a forgalom hipermarketekbe koncentrálódásának következtében. Az első negyedévben számuk 408-tal (0.8%-kal), arányuk a kiskereskedelmi üzletállományon belül március végére 29.0%-ra mérséklődött. Ezzel egyidejűleg a nem élelmiszert forgalmazó kiskereskedelmi üzletek arányában összességében csekély növekedés mutatkozott, számuk mindössze 32-vel emelkedett, ami 64%-os részesedésükben sem okozott lényeges változást. Közülük a legnagyobb bővülés az iparcikk jellegű vegyes üzletek (188 egység) körében volt megfigyelhető, míg a textil-, ruházati és lábbeli-szaküzletek hálózata 201-gyel csökkent. Az első negyedévben legdinamikusabban a gépjármű-, járműalkatrész-üzletek és gépjárműüzemanyag-töltő állomások országos állománya bővült. Számuk 96-tal (0.9%-kal), arányuk 7%-ra emelkedett.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az üzemeltetői koncentráció növekedésének egyik jele, hogy az első negyedévben több mint százzal csökkent az üzletet működtető vállalkozások száma. A mérséklődés mintegy háromnegyede az együzletes vállalkozásoknál következett be, míg erőteljesen bővült a 6-10 üzletesek száma. Így március végén egy gazdasági szervezet átlagosan 1.49 üzletet működtetett.
2006 I. negyedévben újabb lendületet vett az új típusú, nagy alapterületű létesítmények nyitása: a Tesco Siklóson, Szentesen és Szolnokon bővítette hipermarket-hálózatát. Ezzel együtt március végére az üzlethálózat eladótere három hónap alatt 89 ezer m2-rel összesen 17.4 milló m2-re emelkedett, míg az egy üzletre jutó átlagos alapterület 104 m2 volt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


