A telítődés és a fokozódó koncentráció jeleit mutatta a kiskereskedelmi üzlethálózat 2006 I. negyedévében - áll a KSH közlemányáben. Március 31-én Magyarországon 111.9 ezer vállalkozás összesen 166.5 ezer kiskereskedelmi üzletet működtetett. A működő kiskereskedelmi üzletek számának csekély változása továbbra is magas cserélődési ütem mellett következett be. Egy év alatt az üzletállomány 15%-a
cserélődött ki.
2006 I. negyedévében 280-nal (2 ezrelékkel) csökkent a működő üzletek száma, március végén az üzletszám 689-cel (4 ezrelékkel) haladta meg az egy évvel korábbit.
A kiskereskedelmi üzlethálózat 2006 első negyedévben egyedül Közép-Magyarországon (90 üzlettel) és Dél-Alföldön (40 üzlettel) bővült. A legjelentősebb üzletszám-csökkenés (175) az észak-alföldi és (100) a dél-dunántúli régióban mutatkozott. A bekövetkezett változások tovább erősítették a területi koncentrációt az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban. 2006 I. negyedévében tovább nőtt a közép-magyarországi régió súlya, ahol az üzletállomány 29.4%-a (19.5%-a Budapesten) volt található. A többi régió súlya 10-15% között oszlott meg.
Az I. negyedévben bekövetkezett üzletszám-csökkenés a fővároson kívül az összes településtípusban éreztette hatását. A legnagyobb visszaesés (289) a községekben jelentkezett, miközben további 5 település kiskereskedelmi üzlettel való ellátottsága meg is szűnt.
Az üzlettípusok közül az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek számának évek óta tartó csökkenése tovább folytatódott, a forgalom hipermarketekbe koncentrálódásának következtében. Az első negyedévben számuk 408-tal (0.8%-kal), arányuk a kiskereskedelmi üzletállományon belül március végére 29.0%-ra mérséklődött. Ezzel egyidejűleg a nem élelmiszert forgalmazó kiskereskedelmi üzletek arányában összességében csekély növekedés mutatkozott, számuk mindössze 32-vel emelkedett, ami 64%-os részesedésükben sem okozott lényeges változást. Közülük a legnagyobb bővülés az iparcikk jellegű vegyes üzletek (188 egység) körében volt megfigyelhető, míg a textil-, ruházati és lábbeli-szaküzletek hálózata 201-gyel csökkent. Az első negyedévben legdinamikusabban a gépjármű-, járműalkatrész-üzletek és gépjárműüzemanyag-töltő állomások országos állománya bővült. Számuk 96-tal (0.9%-kal), arányuk 7%-ra emelkedett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 127 668 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,39%, a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az Erste Banknál 10,06%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az üzemeltetői koncentráció növekedésének egyik jele, hogy az első negyedévben több mint százzal csökkent az üzletet működtető vállalkozások száma. A mérséklődés mintegy háromnegyede az együzletes vállalkozásoknál következett be, míg erőteljesen bővült a 6-10 üzletesek száma. Így március végén egy gazdasági szervezet átlagosan 1.49 üzletet működtetett.
2006 I. negyedévben újabb lendületet vett az új típusú, nagy alapterületű létesítmények nyitása: a Tesco Siklóson, Szentesen és Szolnokon bővítette hipermarket-hálózatát. Ezzel együtt március végére az üzlethálózat eladótere három hónap alatt 89 ezer m2-rel összesen 17.4 milló m2-re emelkedett, míg az egy üzletre jutó átlagos alapterület 104 m2 volt.

Durvul az árháború a magyar boltokban: brutál húsvéti akciókat villantott az Aldi, Lidl, Spar, Tesco
A Pénzcentrum most megnézte, mik a legjobb akciók a hazai boltokban, hiszen a brutális drágulás mellett egyáltalán nem mindegy, hol vásárolunk be az ünnepre.

Kiderült a húsvéti hústitok: 2 hét múlva eldől az árstop sorsa, már olcsó sonkák lepik el a boltokat
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."

Ennek sokan nem fognak örülni húsvét előtt: ezért nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, beszámoltak a húsvéti várakozásokról, de a legnagyobb ágazati nehézségekről is.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Trappol vissza a tél - időjárás
- Elektromos autókban köszönhetnek vissza magyar műegyetemisták fejlesztései
- Eltűnhetnek a politikai hirdetések a Facebookról és az Instagramról
- Ezúttal pénzért érkeznek harci rozsomákok Ukrajnába
- Chatbotok javíthatják már az internet biztonságát is
- Négy gólt szerezve kezdődött Münchenben a Tuchel-korszak
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


