2006 első öt hónapjában a kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák együttes száma 4%-kal csökkent az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva - közölte a KSH. A szálláshelyek összes bevétele 3%-kal nőtt. Január-májusban a kereskedelmi szálláshelyekre közel 1.1 millió külföldi vendég érkezett, akik 3.1 millió vendégéjszakát töltöttek el. A
2006 első öt hónapjában a kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák együttes száma 4%-kal csökkent az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva - közölte a KSH. A szálláshelyek összes bevétele 3%-kal nőtt.
Január-májusban a kereskedelmi szálláshelyekre közel 1.1 millió külföldi vendég érkezett, akik 3.1 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 6, a vendégéjszakák száma 8%-kal csökkent a szálláshelyeken 2005 azonos időszakához képest. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégek 11%-kal kevesebb éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken, mint 2005. január-májusban. Számottevő növekedés figyelhető meg a Ciprusról, Görögországból, Oroszországból, Kínából és Litvániából érkező állampolgárok vendégéjszakáinak számában. Az ország számára a legjelentősebb küldő országok (Németország, Nagy-Britannia, Ausztria, Olaszország, USA, Franciaország) vendégéjszakáinak száma ugyanakkor rendre csökkent. A szállodákban, a panziókban, az üdülőházakban és a kempingekben 8-20%-kal mérséklődött a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma az egy évvel korábbihoz képest. A turista- és ifjúsági szállók növekedésről számoltak be.
A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek közel 1.2 millió belföldi vendéget és 2.6 millió vendégéjszakát regisztráltak. A vendégek száma 1, a vendégéjszakák száma 2%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. A szállodai belföldi forgalom jelentős mértékben nőtt (7%-os volt a vendégek, 9%-os a vendégéjszakák számának növekedése), ami a négy- és háromcsillagos egységekben jelentkező bővülésnek volt köszönhető. A többi szállástípusban 6-18%-kal csökkent a belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához képest.
A szállodák átlagosan 41.5%-os szobakihasználtsággal működtek a megfigyelt időszakban. A szobafoglaltság az előző év azonos időszakához képest fél százalékponttal esett.
A kereskedelmi szálláshelyek összesen 77 milliárd forint bruttó bevételt értek el január-májusban, ez folyó áron 3%-os növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi bevételhez képest. A bevétel alakulása összefüggött az euró árfolyamának változásával is. Az euró árfolyama 2006 májusában átlagosan 262.46 forint, 2005 májusában átlagosan 252.02 forint volt. Az összes bevétel 54%-a szállásdíjakból, egynegyede a szálláshelyi vendéglátóegységek forgalmából, 21%-a a szálláshelyek által nyújtott egyéb szolgáltatásokból származott.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A szálláshely- és vendéglátószolgáltatások január-májusra számított árindexe közel 4%-os növekedést jelzett az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Ezen belül a vendéglátásban 3.9%-os, a szálláshely-szolgáltatás területén 4.3%-os áremelkedést mértek.
2006. május 31-én 2394 kereskedelmi szálláshely, ezen belül 754 szálloda és 987 panzió üzemelt az országban. 2005 májusához képest a rendelkezésre álló szállodai szobák száma kismértékben nőtt, a férőhelyek száma 2%-kal csökkent.
2006. január-májusban a kereskedelmi és magánszálláshelyek közel 2.4 milliárd forint értékben fogadtak el üdülési csekket.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








