2006 első öt hónapjában a kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák együttes száma 4%-kal csökkent az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva - közölte a KSH. A szálláshelyek összes bevétele 3%-kal nőtt. Január-májusban a kereskedelmi szálláshelyekre közel 1.1 millió külföldi vendég érkezett, akik 3.1 millió vendégéjszakát töltöttek el. A
2006 első öt hónapjában a kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák együttes száma 4%-kal csökkent az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva - közölte a KSH. A szálláshelyek összes bevétele 3%-kal nőtt.
Január-májusban a kereskedelmi szálláshelyekre közel 1.1 millió külföldi vendég érkezett, akik 3.1 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 6, a vendégéjszakák száma 8%-kal csökkent a szálláshelyeken 2005 azonos időszakához képest. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégek 11%-kal kevesebb éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken, mint 2005. január-májusban. Számottevő növekedés figyelhető meg a Ciprusról, Görögországból, Oroszországból, Kínából és Litvániából érkező állampolgárok vendégéjszakáinak számában. Az ország számára a legjelentősebb küldő országok (Németország, Nagy-Britannia, Ausztria, Olaszország, USA, Franciaország) vendégéjszakáinak száma ugyanakkor rendre csökkent. A szállodákban, a panziókban, az üdülőházakban és a kempingekben 8-20%-kal mérséklődött a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma az egy évvel korábbihoz képest. A turista- és ifjúsági szállók növekedésről számoltak be.
A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek közel 1.2 millió belföldi vendéget és 2.6 millió vendégéjszakát regisztráltak. A vendégek száma 1, a vendégéjszakák száma 2%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. A szállodai belföldi forgalom jelentős mértékben nőtt (7%-os volt a vendégek, 9%-os a vendégéjszakák számának növekedése), ami a négy- és háromcsillagos egységekben jelentkező bővülésnek volt köszönhető. A többi szállástípusban 6-18%-kal csökkent a belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához képest.
A szállodák átlagosan 41.5%-os szobakihasználtsággal működtek a megfigyelt időszakban. A szobafoglaltság az előző év azonos időszakához képest fél százalékponttal esett.
A kereskedelmi szálláshelyek összesen 77 milliárd forint bruttó bevételt értek el január-májusban, ez folyó áron 3%-os növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi bevételhez képest. A bevétel alakulása összefüggött az euró árfolyamának változásával is. Az euró árfolyama 2006 májusában átlagosan 262.46 forint, 2005 májusában átlagosan 252.02 forint volt. Az összes bevétel 54%-a szállásdíjakból, egynegyede a szálláshelyi vendéglátóegységek forgalmából, 21%-a a szálláshelyek által nyújtott egyéb szolgáltatásokból származott.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A szálláshely- és vendéglátószolgáltatások január-májusra számított árindexe közel 4%-os növekedést jelzett az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Ezen belül a vendéglátásban 3.9%-os, a szálláshely-szolgáltatás területén 4.3%-os áremelkedést mértek.
2006. május 31-én 2394 kereskedelmi szálláshely, ezen belül 754 szálloda és 987 panzió üzemelt az országban. 2005 májusához képest a rendelkezésre álló szállodai szobák száma kismértékben nőtt, a férőhelyek száma 2%-kal csökkent.
2006. január-májusban a kereskedelmi és magánszálláshelyek közel 2.4 milliárd forint értékben fogadtak el üdülési csekket.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában
- Eldőlt: a valaha volt legdrágább Duna-híd épül meg Magyarországon
- Lengyel külügyminiszter: Oroszország vereségével végződne a NATO elleni támadás
- Vitézy Dávid: a "turistabelváros" helyett a körúton túli Budapestet kellene fejleszteni
- Ferenc pápa fogadta Sulyok Tamást
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét