Kedden este az e-mail üzenetek mellékletében terjedő Bagle féreg egy újabb kártékony változata indult rendkívül gyors terjedésnek - jelentette sajtóközleményében a VirusBuster. A magyar biztonsági szakértő a kártevő újabb variánsát magas elterjedtsége és veszélyessége miatt kiemelt vírusveszély besorolással látta el.
A leggyakrabban e-mail üzenetek csatolmányaiban terjedő Bagle féregnek idáig 350 különböző variánsát azonosította a magyar cég. A korábbiakhoz hasonlóan, a tegnap este minden felfutás nélkül, hirtelen elterjedt variáns is e-mail üzenetek csatolmányában terjed. Az I-Worm.Bagle.JS elnevezésű féreg egy angol keresztnevet feltüntető tárgyú e-mail jelszóvédett ZIP tömörítvényében érkezik, és két file-t tartalmaz: egy változó hosszúságú és tartalmú szöveges állományt, valamint magát a 69842 bájt hosszúságú vírust.
A szöveges állomány a "To the beloved; I love you" üzenetek valamelyikét, valamint egy képet tartalmaz, mely a ZIP tömörítvény megnyitásához szükséges jelszót rejti magában.
A ZIP archívum kicsomagolását és lefuttatását követően a féreg egy rootkit programmal együtt bemásolja magát a számítógépre és az ott található adatfájlokból kigyűjti az e-mail címeket, ahova megpróbálja elküldeni magát. A féreg ezt követően előre meghatározott weboldalakról elektronikus levelezési listákat kísérel meg letölteni, melyekre tovább küldi magát. Ennyivel azonban nem elégszik meg; kártékony programokat tölt le további weboldalakról, amit ezután lefuttat a felhasználó számítógépén, valamint számos víruskereső és biztonságvédelmi programot megpróbál hatástalanítani és leállítani.
"A veszélyes féreg csak aktív felhasználói közreműködéssel tud szaporodni, ezért a megelőzéshez elengedhetetlen, hogy fokozottan figyeljünk az angol nyelvű e-mailekben érkező .zip fájlok kibontásakor. A vírus kiemelt veszélyessége miatt mindazonáltal javasoljuk a vírusadatbázis azonnali frissítését, valamint a fertőzött állomány törlését" - figyelmeztet a szakértő.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








