16 °C Budapest

Miért fűtenek a buszokon?

Pénzcentrum
2006. június 22. 16:00

Az új budapesti BKV-buszokban és -trolikban be kellene kapcsolni a légkondicionálót, ha kint 25 foknál melegebb van. A társaság prémiumrendszere azonban inkább arra ösztönzi a sofőröket, hogy inkább ne indítsák el a berendezést. A járművek azonban akkor is elindulhatnak a 60 fokos aszfalton, ha a klíma nem működik bennük. Sőt, vannak olyan buszok is, amelyeken fűteni kell ilyen melegben ahhoz, hogy ne robbanjon le a jármű - írja az InfoRadio.hu

Az új budapesti BKV-buszokban és -trolikban be kellene kapcsolni a légkondicionálót, ha kint 25 foknál melegebb van. A társaság prémiumrendszere azonban inkább arra ösztönzi a sofőröket, hogy inkább ne indítsák el a berendezést. A járművek azonban akkor is elindulhatnak a 60 fokos aszfalton, ha a klíma nem működik bennük. Sőt, vannak olyan buszok is, amelyeken fűteni kell ilyen melegben ahhoz, hogy ne robbanjon le a jármű - írja az InfoRadio.hu

A BKV szerint a sofőröknek nem kell takarékoskodniuk a hűtéssel, egy civil szervezet szerint azonban inkább abban érdekeltek, hogy ne kapcsolják be a légkondit, hiszen prémiumot akkor kapnak, ha üzemanyagot takarítanak meg. A légkondicionáló működése pedig 10 százalékkal növeli a buszok fogyasztását. Sőt, némelyik busznak jobb, ha a melegben a fűtést kapcsolják be, egyes típusoknál ugyanis csak így kerülhető el, hogy felforrjon a hűtővíz.

Azt, hogy kinek mikor kell bekapcsolni a berendezést, a forgalomirányító dönti el. A BKV tájékoztatása szerint a fogyasztási normákat a nyári időszakban 5 (!) százalékkal megemelik, tehát a berendezés üzemeltetésével is "beleférnek" majd a sofőrök a prémiumkeretbe.
NAPTÁR
Tovább
2021. május 6. csütörtök
Ivett, Frida
18. hét
Május 6.
Jelszó világnap
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?