A győzteshez húzás minden eddigi választás után megfigyelhető volt, ám most csak egy hónapig tartott ez a csoda. Egy hónappal a 2006-os parlamenti választás után sokkal többen állították azt, hogy az MSZP-re voksoltak, mint ahányan tényleg ezt tették. A Marketing Centrum június eleji felmérése szerint viszont az első fordulóra vonatkozó szavazási beszámolók már pontosan tükrözik a tényleges választási eredményt, és ezekhez a beszámolókhoz képest csak elenyészően kevés válaszadó pártpreferenciája változott. Az adatfelvétel időszakában már sok minden kiszivárgott 2. Gyurcsány-kormány szigorú tervei közül, ám a többséget - ezidáig - nem sokkolták a költségvetési hiány csökkentését célzó kormány elképzelések. A kegyelmi időszak azonban véget ért.
Egy hónappal a 2006-os parlamenti választás első fordulója után sokkal többen állították azt, hogy elmentek szavazni, mint ahányan tényleg, és a választási beszámolókban sokkal jobban szerepelt az MSZP, mint valójában. Június elejére viszont a választási beszámolók közel kerültek a hivatalos eredményhez. Ugyanakkor a május közepi és a június eleji felmérésnél is azt találtuk, hogy a beszámolók teljesen szinkronban voltak az aktuális szándékokkal, és a választási beszámolójához képest a megkérdezettek kevesebb, mint 1 százaléka váltott pártot. A győzteseknek ez idáig mindig kijáró az extra támogatottság most tehát csak alig egy hónapig tartott ki.
Nyílván azért is, mert bár az adatfelvétel időszakában már sokat lehetett hallani a 2. Gyurcsány-kormány szigorú terveiről, bár a konkrét elképzelések még csak találgatások és kiszivárogtatások formánjában kerültek a közvélemény elé. Az ezzel kapcsolatban megkérdezettek 43 százalékát azonban nem lepték meg a tudomására jutott elképzelések, 8 százalékuk pedig rosszabbra számított. A felnőtt magyarok 39 százaléka viszont csalódást keltőnek érezte az újjá alakuló kormány terveit. Ezt azonban természetesen a Fidesz támogatói mondták a legnagyobb valószínűséggel. Az MSZP támogatók nyolctizede viszont azt kapta, amit várt vagy kellemes meglepetés érte. A pártok stabil támogatóit tehát nem késztették véleménymódosításra a tervezett megszorítások, ugyanakkor az április 9-én nem szavazók közül 2 százalék most a Fideszt támogatná, és az MSZP korábbi támogatói közül is elbizonytalanodtak néhányan, és a megszorítások hivatalos bejelentését követően egyáltalán nem lenne meglepő, ha júliusra jelentősen csökkenne a kormánypártok támogatottsága.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








