Az agrártermékek termelőiár-szintje idén január-áprilisban 6.3%-kal növekedett az egy évvel korábbihoz képest - közölte a KSH. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 13.0%-kal emelkedett, az élő állatoké és állati termékeké megközelítőleg azonos szinten maradt. A gabonafélék termelői átlagára 3.2%-kal nőtt a tavaly ilyenkori alacsony szinthez képest. A zöldségfélék ára 21%-kal, a
Az agrártermékek termelőiár-szintje idén január-áprilisban 6.3%-kal növekedett az egy évvel korábbihoz képest - közölte a KSH. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 13.0%-kal emelkedett, az élő állatoké és állati termékeké megközelítőleg azonos szinten maradt.
A gabonafélék termelői átlagára 3.2%-kal nőtt a tavaly ilyenkori alacsony szinthez képest. A zöldségfélék ára 21%-kal, a gyümölcsfélék ára 26.7%-kal emelkedett. Az év első négy hónapjában a gyümölcsök közül az alma a legjelentősebb termék, amelynek az ára mind a piaci (31.4%), mind a felvásárlóknak történő értékesítésnél (40.6%) növekedett. A burgonya ára (a tavaly ilyenkori több, mint 50%-os csökkenés után) idén 47.3%-kal emelkedett.
A vágóállatok termelői ára 2006. január-áprilisban 0.3%-kal növekedett (a tavalyi 10.9%-os emelkedés után), ezen belül a vágómarha ára nőtt (16.6%-kal), a vágósertés ára nem változott az előző évhez képest (az áprilisi 6.6%-os növekedés után), a vágóbaromfi ára 4%-kal csökkent. Az állati termékek ára 0.9%-kal csökkent, ezen belül a tej termelői ára 3.8%-kal, a méz ára 6%-kal mérséklődött, a tyúktojás ára viszont 8.6%-kal nőtt 2005 első négy hónapjához viszonyítva.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








