Tavaly összesen 13 milliárd forintot fordítottak a magyarok emelt díjas hívásokra és SMS-ekre, a kereskedelmi tévéknek egyre nagyobb üzletet jelent ez a szegmens. Az előttünk álló hétvégén minden bizonnyal százmillió forintot is elkölthet az ország a Megasztár döntője és a Szombat esti láz alatti szavazásra.
A 13 milliárdos összforgalomból 7 milliárd forint körüli az SMS-ek szelete, ezen összegből azonban csaknem 50%-ot lefölöznek a mobilcégek, a többin pedig a tévétársaságok és a technikai szolgáltatók osztoznak.
Az emelt díjas SMS 2002 tavaszán indult útjára hazánkban a Legyen Ön is milliomosban, az igazi áttörést azonban a 2003-as valóságshowk hozták el. Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Magyar Hírlapnak elmondta, hogy a Szombat esti láz egy-egy adása alatt átlagosan 100 ezren szavaznak, az ebből befolyó bevétel így a műsor készítési költségeinek csak kis részét fedezi. (A Való Világ döntőjére korábban 1 milliónál is több szavazat érkezett.)
A TV2 az RTL-lel ellentétben titokban tartja a számokat, azt azonban kérdésünkre elárulták, hogy a non-spot bevételek szempontjából kétségkívül a Megasztár a legsikeresebb műsor. A Magyar Hírlap szerint adásonként több mint 100 ezer szavazat érkezik a Megasztár alatt, a döntőn azonban ennek többszörösére is lehet számítani.
A kereskedelmi tévék bevételi stuktúrájában egyre jelentősebb szerepet képviselnek a non-spot bevételek, mivel ezek dinamikusabban nőnek a klasszikus reklámokból befolyó összegeknél. Utóbbi elszállását hátráltatja, hogy a reklámpercek száma rögzített, a kábelcégek térhódítása miatt pedig az áremelésre sem nyílik korlátlan lehetőség. (Igaz, hogy az adók árazási módszere eltérő, az RTL Station Average Price alapú módszere gyakorlatilag a kereslet-kínálati viszonyokat tartja szem előtt.)
A Non-spot szegmensben áttörést hozhat a product placement legalizálása, ha ugyanis a legnézettebb sorozatokban nem kell majd kitakarni a márkajelzéseket, a hirdetők jelentősebb összegeket áldozhatnak majd a bújtatott reklámra.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Visszatér a korábbi slágertermék: újra elérhető tőke- és hozamvédett befektetési alap a piacon
Fenntartható élelmiszergazdaság és energetika felpörgése akár 20 százalék hozamot is adhat 5 év alatt az OTP-nél.
-
Újra eljött a bankbetétek ideje?
Már 10 százalék feletti lekötött betét is van a piacon – a MagNet értékelte a helyzetet.
-
5+1 hasznos tanács a pénzügyileg tudatos vállalkozáshoz (x)
Elvárás, hogy a vállalkozó értsen a stratégiához, joghoz, személyügyhöz, értékesítéshez és a pénzteremtéshez. Utóbbihoz már létezik e-learning segítség is.
- Nyugdíjbejelentéssel érkezett Szentkirályi Alexandra
- Németországba igazol a magyar válogatott fiatal reménysége
- Szakértő az elnöki dossziékról: Trump és Biden jelöltségét is veszélyezteti az ügy
- Másfélszer annyian halnak meg, mint ahányan születnek
- "Mindenkit idegbe verő cuccok" - ismeretterjesztő kisfilm készült a kátyúkról
- Máris megvan C. Ronaldo első veresége hivatalos szaúdi meccsen
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


