3 °C Budapest

100 milliós hétvége áll előttünk!

Pénzcentrum
2006. május 19. 10:00

Tavaly összesen 13 milliárd forintot fordítottak a magyarok emelt díjas hívásokra és SMS-ekre, a kereskedelmi tévéknek egyre nagyobb üzletet jelent ez a szegmens. Az előttünk álló hétvégén minden bizonnyal százmillió forintot is elkölthet az ország a Megasztár döntője és a Szombat esti láz alatti szavazásra.



A 13 milliárdos összforgalomból 7 milliárd forint körüli az SMS-ek szelete, ezen összegből azonban csaknem 50%-ot lefölöznek a mobilcégek, a többin pedig a tévétársaságok és a technikai szolgáltatók osztoznak.

Az emelt díjas SMS 2002 tavaszán indult útjára hazánkban a Legyen Ön is milliomosban, az igazi áttörést azonban a 2003-as valóságshowk hozták el. Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Magyar Hírlapnak elmondta, hogy a Szombat esti láz egy-egy adása alatt átlagosan 100 ezren szavaznak, az ebből befolyó bevétel így a műsor készítési költségeinek csak kis részét fedezi. (A Való Világ döntőjére korábban 1 milliónál is több szavazat érkezett.)

A TV2 az RTL-lel ellentétben titokban tartja a számokat, azt azonban kérdésünkre elárulták, hogy a non-spot bevételek szempontjából kétségkívül a Megasztár a legsikeresebb műsor. A Magyar Hírlap szerint adásonként több mint 100 ezer szavazat érkezik a Megasztár alatt, a döntőn azonban ennek többszörösére is lehet számítani.

A kereskedelmi tévék bevételi stuktúrájában egyre jelentősebb szerepet képviselnek a non-spot bevételek, mivel ezek dinamikusabban nőnek a klasszikus reklámokból befolyó összegeknél. Utóbbi elszállását hátráltatja, hogy a reklámpercek száma rögzített, a kábelcégek térhódítása miatt pedig az áremelésre sem nyílik korlátlan lehetőség. (Igaz, hogy az adók árazási módszere eltérő, az RTL Station Average Price alapú módszere gyakorlatilag a kereslet-kínálati viszonyokat tartja szem előtt.)

A Non-spot szegmensben áttörést hozhat a product placement legalizálása, ha ugyanis a legnézettebb sorozatokban nem kell majd kitakarni a márkajelzéseket, a hirdetők jelentősebb összegeket áldozhatnak majd a bújtatott reklámra.
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 27. péntek
Angelika
4. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?