14 °C Budapest

100 milliós hétvége áll előttünk!

Pénzcentrum
2006. május 19. 10:00

Tavaly összesen 13 milliárd forintot fordítottak a magyarok emelt díjas hívásokra és SMS-ekre, a kereskedelmi tévéknek egyre nagyobb üzletet jelent ez a szegmens. Az előttünk álló hétvégén minden bizonnyal százmillió forintot is elkölthet az ország a Megasztár döntője és a Szombat esti láz alatti szavazásra.



A 13 milliárdos összforgalomból 7 milliárd forint körüli az SMS-ek szelete, ezen összegből azonban csaknem 50%-ot lefölöznek a mobilcégek, a többin pedig a tévétársaságok és a technikai szolgáltatók osztoznak.

Az emelt díjas SMS 2002 tavaszán indult útjára hazánkban a Legyen Ön is milliomosban, az igazi áttörést azonban a 2003-as valóságshowk hozták el. Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Magyar Hírlapnak elmondta, hogy a Szombat esti láz egy-egy adása alatt átlagosan 100 ezren szavaznak, az ebből befolyó bevétel így a műsor készítési költségeinek csak kis részét fedezi. (A Való Világ döntőjére korábban 1 milliónál is több szavazat érkezett.)

A TV2 az RTL-lel ellentétben titokban tartja a számokat, azt azonban kérdésünkre elárulták, hogy a non-spot bevételek szempontjából kétségkívül a Megasztár a legsikeresebb műsor. A Magyar Hírlap szerint adásonként több mint 100 ezer szavazat érkezik a Megasztár alatt, a döntőn azonban ennek többszörösére is lehet számítani.

A kereskedelmi tévék bevételi stuktúrájában egyre jelentősebb szerepet képviselnek a non-spot bevételek, mivel ezek dinamikusabban nőnek a klasszikus reklámokból befolyó összegeknél. Utóbbi elszállását hátráltatja, hogy a reklámpercek száma rögzített, a kábelcégek térhódítása miatt pedig az áremelésre sem nyílik korlátlan lehetőség. (Igaz, hogy az adók árazási módszere eltérő, az RTL Station Average Price alapú módszere gyakorlatilag a kereslet-kínálati viszonyokat tartja szem előtt.)

A Non-spot szegmensben áttörést hozhat a product placement legalizálása, ha ugyanis a legnézettebb sorozatokban nem kell majd kitakarni a márkajelzéseket, a hirdetők jelentősebb összegeket áldozhatnak majd a bújtatott reklámra.
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem