Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A Splittől északra lévő tribunji kikötőben már most 81 magyar hajó van. A 250 hajó befogadására alkalmas, magyar tulajdonú, első osztályú kikötő többi helyén főleg németek és osztrákok osztoznak, akiknek talán még kevesebb problémát okoz a hétszázezer forinttól két és fél millióig terjedő éves kikötőbérleti díj kifizetése .
A Splittől északra lévő tribunji kikötőben már most 81 magyar hajó van. A 250 hajó befogadására alkalmas, magyar tulajdonú, első osztályú kikötő többi helyén főleg németek és osztrákok osztoznak, akiknek talán még kevesebb problémát okoz a hétszázezer forinttól két és fél millióig terjedő éves kikötőbérleti díj kifizetése - írja a Magyar Hírlap.
Ez csak az egyik kikötő a Horvátországban lévő negyven kiépített és körülbelül 350 horgonyzásra alkalmas öböl közül. A magyarok ugyanis valósággal elárasztották az Adriát. A horvát hatóságok tavaly összesen 859 engedélyt adtak ki magyar zászló alatt hajózóknak, ebből 190-et állandó állomásozásra. A magyar flotta így mára összességében a tizedik legnagyobb az Adrián.
A hajóturizmussal foglalkozó szakemberek szerint a megugró hajózási kedvet a gyorsan elérhető tengerpart , a magyarok szabadon elkölthető jövedelmének növekedése, illetve a hajózás divatossága is befolyásolja.
A hajók ára nem sokat csökkent ugyan az elmúlt években - továbbra is egy másfél szobás fővárosi lakás árán, azaz húszmillió forintnál kezdődnek a tengerképes vitorlások és motorcsónakok - ám a bérhajókázás, a chartereztetés elterjedésével sokkal szélesebb körnek is elérhetővé vált a vitorlázás élménye.
A Horvátországban horgonyzó magyar érdekeltségű hajók nagy része - piaci becslések szerint a kétharmada - ilyen konstrukcióban működik. Azaz a hajó magántulajdonban van, ám a tulajdonos megbíz egy társaságot azzal, hogy azokban az időszakokban, amikor ő nem használja, adja ki bérbe másoknak. Ez a tulajdonos költségeit igencsak csökkentő rendszer olyannyira elterjedt, hogy a márkaképviseletek már eleve charter konstrukcióban, akár hitellel együtt forgalmazzák a hajókat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ha a becslés helytálló, akkor a magyar felségjelzés alatt hajózó 859 egységen felül vagy 1700 magyar kézben lévő hajón leng horvát zászló az Adrián. (Egy tavalytól hatályos törvény szerint csak horvát hajók chartereztethetnek.) Szakértők azonban óvatosságra intenek a becslésekkel kapcsolatban. Szerintük kézzelfoghatóbb adat, hogy tavaly összesen 6680 magyar utast jelentettek be a hajótulajdonosok. Egy évvel korábban még mindössze 3123 magyar utas neve szerepelt a hajónaplókban. A Magyarországról jött adriai hajózók száma idén akár a tízezret is elérheti, ha marad ez a növekedési tempó.
A növekedésnek azonban már a közeljövőben határt szab, hogy már most kezd telítődni a part. Van olyan chartereztető cég, amely el is határozta, hogy az idén átviszi hajóit Szlovéniába. Az új kikötők kiépítését ugyanakkor a horvát kormány gyakorlatilag lehetetlenné tette egy tavaly elfogadott jogszabállyal. Csak a már kiépített kikötők bővítését engedélyezik.
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.