Hazánkban 1997 óta leginkább az ásványvizek kedveltsége nőtt, míg szénsavmentes gyümölcslé esetében mérsékelt emelkedést, a szénsavas üdítőnél pedig stagnálást érzékelünk. A GfK csoport legutóbbi kutatása arra kereste a választ, vajon hogyan viszonyul egymáshoz a gyártói és saját márkás üdítőitalok fogyasztói átlagára.
A GfK csoport legutóbbi kutatásának eredménye, az Euro Panel Index az úgynevezett hideg italok piacán jelen lévő kereskedelmi és gyártói márkás termékek átlagárának összevetéséből született. A felmérés megállapításai szerint az index a legalacsonyabb értéket Portugáliában érte el - azaz itt áll egymástól legtávolabb a két márkatípus fogyasztói ára -, ugyanakkor legkevésbé Finnországban érzékelhető a különbség a kereskedelmi és a gyártói márkás hideg italok árában. Az index az egyes, a kutatásban résztvevő országokban elért értékei nem minden esetben tükrözik az adott ország általános gazdasági helyzetét. Csehországban és Szlovákiában például az index értéke megegyezik, holott a bruttó havi átlagkereset a két országban nagyban eltér.
A saját márkák piaci pozíciójának alakulása a visegrádi négyek mindegyikében pozitív, csakúgy, mint az ausztriai piacon. A további növekedés előfeltétele a kutatók szerint a saját márkás termékek kínálati palettájának folyamatos, prémium termékekkel való bővítése - itt fontos szerepet kaphat többek között a vonzó csomagolás. A már megszólított vásárlók árérzékenysége is tényező lehet a kereskedelmi márkák növekedésében.
A magyar piacon az úgynevezett hideg italok mindhárom vizsgált szegmensében egyre nagyobb súllyal vannak jelen a kereskedelmi márkák, melyek sikere egyszerre több tényezőtől is függ, bár e tényezők közül továbbra is az ár kap kiemelkedő szerepet.
A GfK Étkezési szokások felmérése szerint a lakosság több, mint háromötöde fogyaszt különösen szívesen szénsavmentes gyümölcsleveket. Emellett a fogyasztók fele különösen szívesen csillapítja szomját ízesített szénsavas üdítőitalokkal. Az ásványvizet különösen kedvelők aránya 1997 óta mintegy megduplázódott: míg 1997-ben még a megkérdezettek 41 százaléka, addig 2005-ben már tízből mintegy nyolc ember az ásványvíz mellett tette le voksát. Az ásványvizek kedveltsége nagyjából nemtől független, ám míg a szénsavmentes gyümölcslevek elsősorban a hölgyek, addig a szénsavas üdítőitalok a férfiak körében különösen népszerűek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon
- Kissé kettészakad az ország – ezt tartogatja az időjárás
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket