Az év első két hónapjában mérséklődött a népességfogyás üteme - közölte a KSH. Csökkent a születésszám és a halálozások száma, kevesebb házasságot kötöttek, mint az előző év azonos időszakában. A népesség becsült lélekszáma az időszak végén 10,074 ezer fő volt. Az előzetes adatok szerint 2006 első két hónapjában 15,615 gyermek született, 21,950 lakos hunyt el, és csaknem 3,000 házasságkötés
Az év első két hónapjában mérséklődött a népességfogyás üteme - közölte a KSH. Csökkent a születésszám és a halálozások száma, kevesebb házasságot kötöttek, mint az előző év azonos időszakában. A népesség becsült lélekszáma az időszak végén 10,074 ezer fő volt.
Az előzetes adatok szerint 2006 első két hónapjában 15,615 gyermek született, 21,950 lakos hunyt el, és csaknem 3,000 házasságkötés történt. Az újszülöttek száma mintegy 200 gyermekkel, 1.3 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. A halálozások száma ennél jelentősebb mértékben 4.7 százalékkal csökkent, ez közel 1,100 fővel kevesebb elhalálozást jelentett 2005. január-februárhoz képest.
Hosszú évek óta az év első hónapjaiban kötik a legkevesebb házasságot, a trend azonban ismét csökkenő irányzatú: 2.1 százalékkal, mintegy 60 párral kevesebb házasságkötés történt tavaly ilyenkorhoz képest.
Mivel a halálozások száma nagyobb mértékben csökkent, mint a születéseké, ezért mérséklődött a népességfogyás üteme. A 2005. január-februári 7,221-gyel szemben 2006 első két hónapjában 6,335 fővel csökkent a népesség száma a születések és halálozások különbözetéből adódóan. A nemzetközi vándorlás pozitív egyenlege következtében az ország lakossága ténylegesen ennél kisebb mértékben, mintegy 3,000 fővel lett kevesebb. A népesség lélekszáma az időszak végén a nemzetközi vándorlás becsült értékeit is figyelembe véve 10,074 ezer fő volt.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








