Az év első két hónapjában mérséklődött a népességfogyás üteme - közölte a KSH. Csökkent a születésszám és a halálozások száma, kevesebb házasságot kötöttek, mint az előző év azonos időszakában. A népesség becsült lélekszáma az időszak végén 10,074 ezer fő volt. Az előzetes adatok szerint 2006 első két hónapjában 15,615 gyermek született, 21,950 lakos hunyt el, és csaknem 3,000 házasságkötés
Az év első két hónapjában mérséklődött a népességfogyás üteme - közölte a KSH. Csökkent a születésszám és a halálozások száma, kevesebb házasságot kötöttek, mint az előző év azonos időszakában. A népesség becsült lélekszáma az időszak végén 10,074 ezer fő volt.
Az előzetes adatok szerint 2006 első két hónapjában 15,615 gyermek született, 21,950 lakos hunyt el, és csaknem 3,000 házasságkötés történt. Az újszülöttek száma mintegy 200 gyermekkel, 1.3 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. A halálozások száma ennél jelentősebb mértékben 4.7 százalékkal csökkent, ez közel 1,100 fővel kevesebb elhalálozást jelentett 2005. január-februárhoz képest.
Hosszú évek óta az év első hónapjaiban kötik a legkevesebb házasságot, a trend azonban ismét csökkenő irányzatú: 2.1 százalékkal, mintegy 60 párral kevesebb házasságkötés történt tavaly ilyenkorhoz képest.
Mivel a halálozások száma nagyobb mértékben csökkent, mint a születéseké, ezért mérséklődött a népességfogyás üteme. A 2005. január-februári 7,221-gyel szemben 2006 első két hónapjában 6,335 fővel csökkent a népesség száma a születések és halálozások különbözetéből adódóan. A nemzetközi vándorlás pozitív egyenlege következtében az ország lakossága ténylegesen ennél kisebb mértékben, mintegy 3,000 fővel lett kevesebb. A népesség lélekszáma az időszak végén a nemzetközi vándorlás becsült értékeit is figyelembe véve 10,074 ezer fő volt.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen