A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2006. március 28-án megtartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a TELE2 Magyarország Kommunikációs és Szolgáltató Egyszemélyes Kft. a 2004. és a 2005. években egyes reklámjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartással népszerűsítette szolgáltatását, illetőleg azt nem tárgyilagosan hasonlította össze a versenytársak szolgáltatásaival. A TELE2 Magyarország Kommunikációs és Szolgáltató Egyszemélyes Kft. jogsértő magatartásért 50 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2006. március 28-án megtartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a TELE2 Magyarország Kommunikációs és Szolgáltató Egyszemélyes Kft. a 2004. és a 2005. években egyes reklámjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartással népszerűsítette szolgáltatását, illetőleg azt nem tárgyilagosan hasonlította össze a versenytársak szolgáltatásaival. A TELE2 Magyarország Kommunikációs és Szolgáltató Egyszemélyes Kft. jogsértő magatartásért 50 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.
A TELE2 Magyarország Kommunikációs és Szolgáltató Egyszemélyes Kft. (a továbbiakban: TELE2) nem rendelkezik hang továbbítására alkalmas hálózattal, s ily módon nem nyújt hozzáférési szolgáltatást, hanem ún. közvetítő szolgáltatást kínál. A hívásonkénti előválasztással nyújtott szolgáltatás igénybe vételéhez a fogyasztónak rendelkeznie kell egy vezetékes előfizetéssel (pl. a Magyar Telekom Rt. egyik díjcsomagjával), s egy előhívószám (1502) alkalmazásával veheti igénybe a TELE2 szolgáltatását.
A versenyfelügyeleti eljárás tárgyát a TELE2 két általa kínált díjcsomagra, a „TELE2 Standard” és a „TELE2 Üzleti” csomagokra vonatkozó 2004. és 2005. évi tájékoztatási gyakorlata képezte, melyet igen intenzív reklámozás (televíziós reklámok; reklámok országos és helyi napilapokban, heti és havi lapokban, magazinokban; óriásplakátok stb.) keretében folytatott.
1. A TELE2 tájékoztatása az „ingyenességgel” kapcsolatban
A TELE2 több reklámjában kínált a fogyasztóknak „ingyen” telefonálást („hívjon teljesen ingyen”, „ingyen beszélgetés” stb.). A TELE2-nek ezen állításával kapcsolatban megállapítható, hogy az „ingyenesség” fogalma alatt a fogyasztók az ellenszolgáltatás teljes hiányát értik. Ennek megfelelően nem fogadható el az „ingyenességre” történő utalás, ha a fogyasztót a telefonhívással kapcsolatban bármilyen módon ellenszolgáltatás terheli. Ennek fényében jogellenesnek minősült a TELE2 magatartása, hiszen a TELE2 reklámjaival ellentétben a fogyasztó nem ellenszolgáltatás nélkül bonyolíthatta telefonhívásait. Ahhoz ugyanis, hogy a fogyasztó közvetítőválasztás keretében szolgáltatást vegyen igénybe, havidíjat kellett fizetnie a hozzáférési (vezetékes) szolgáltatójának.
2. A TELE2 tájékoztatása a havidíj hiányáról
A reklámok jelentős részében szerepelt a „nincs havi előfizetési díj” közlés, amelyhez a TELE2 semmilyen tájékoztatást nem fűzött, s mellőzte azon körülmény figyelembe vételét, hogy a fogyasztónak nemcsak magával a TELE2-vel, hanem az adott hozzáférési szolgáltatóval is jogviszonyban kell állnia, s ily módon elengedhetetlen, hogy a fogyasztó e szolgáltató részére havi előfizetési díjat fizessen. A fogyasztói jelzéseket követően a cég maga módosított a reklámközlésen.
3. A TELE2 tájékoztatása a kapcsolási díjról
A versenyfelügyeleti eljárás során megállapításra került, hogy a TELE2 reklámjaiban külön hangsúlyt helyez a fogyasztó által egy 1 perces (egyes reklámokban: fél, illetve másfél perces) telefonhívás után fizetendő összegre, ami azonban nem ad reális képet arról, hogy a fogyasztót (a hozzáférési szolgáltatónak fizetett havidíjon túl) a TELE2 felé milyen fizetési kötelezettség terheli egy-egy telefonhívás után, hiszen a fogyasztó a TELE2-nek kapcsolási díjat is köteles fizetni, amelyre azonban a reklámok nem hívták fel a figyelmet.
4. A TELE2 szolgáltatásának összehasonlítása más vállalkozások szolgáltatásaival (díjcsomagjaival)
A TELE2 több reklámjában összehasonlítást végzett más vállalkozások és a saját szolgáltatásai között. A TELE2 egyes összehasonlító reklámjairól megállapítást nyert, hogy azok azért minősülnek jogellenesnek, mert az összehasonlítás nem volt tárgyilagos.
A fentiek alapján a GVH Versenytanácsa a TELE2 Magyarország Kommunikációs és Szolgáltató Egyszemélyes Kft.-re jogsértő magatartásáért 50 millió Ft versenyfelügyeleti bírságot szabott ki. A bírság összegének megállapítását befolyásolták a reklámok megjelentetésével kapcsolatos költségek és az igen intenzív reklámkampánnyal elért fogyasztók széles köre, valamint, hogy egyes jogsértő reklámjait a vállalkozás a GVH fellépését megelőzően módosította, illetőleg egyes reklámok jogsértő jellegét maga sem vitatta.
Kedvenc termékeiktől búcsúzhat hamarosan sok magyar vásárló: döntött az EU, kitiltja az ilyen árukat
A rendeletet most az Európai Unió Tanácsának hivatalosan is el kell fogadnia. Kihirdetését követően az uniós országoknak három éven belül kell megkezdeniük a rendelet alkalmazását.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karácsony Gergely: számomra lehetőség, hogy megváltozott a választási rendszer
- Új szabályozást vezet be az EU a pazarlás ellen, mégpedig a javítást
- Itt a tizenharmadik: óriási újításokkal indul a Budapest Park újabb szezonja
- Óriási doppingbotrány Kínában, Kapás Boglárka utólag újabb olimpiai érmet kaphat?
- Kiderült, pontosan hol temették el Platónt
- A pénzügyminiszter 12 pontja felrobbanthatja a német kormánykoalíciót