0 °C Budapest

Robogó burger-birodalom: McTartották a vezető helyet

Pénzcentrum
2006. március 29. 13:41

A változó étkezési szokásoknak megfelelően bővített menüsor és szolgáltatások, a "minimal art" jegyében kialakított étterem belsők, valamint a McCafé névvel fémjelzett kávéházi kultúra megjelenése jellemezte a tavalyi évet a magyar McDonald’s hálózatban. A hamburger hívei mellett egyre több vendéget vonzott az arany ívek alá a folyamatosan bővülő saláta, ital és gyümölcskínálat, illetve a fehérjében gazdag ételek a haltól a tojásig. Tavaly már közel 67 millióan ettek a 89 hazai étteremben. Ezzel a hálózat megőrizte vezető pozícióját a gyorséttermi piacon.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
A változó étkezési szokásoknak megfelelően bővített menüsor és szolgáltatások, a „minimal art” jegyében kialakított étterem belsők, valamint a McCafé névvel fémjelzett kávéházi kultúra megjelenése jellemezte a tavalyi évet a magyar McDonald’s hálózatban. A hamburger hívei mellett egyre több vendéget vonzott az arany ívek alá a folyamatosan bővülő saláta, ital és gyümölcskínálat, illetve a fehérjében gazdag ételek a haltól a tojásig. Tavaly már közel 67 millióan ettek a 89 hazai étteremben. Ezzel a hálózat megőrizte vezető pozícióját a gyorséttermi piacon.
80%-os piaci részesedéssel megtartotta első helyét a McDonald’s étterem lánc a magyar gyorséttermi piacon. A cég – a 2004-ben regisztrálthoz képest – 11 %-os emelkedéssel 525 millió forintos üzemi eredményt ért el. Rendszerszintű nettó árbevételét 3,5%-al növelte az előző évhez képest. Az összesen 28,4 milliárd forintos forgalom 54-46 százalékos arányban oszlik meg a vállalati és a franchise üzemeltetésű éttermek között. A tavaly 2 új taggal bővülő hálózat ma már 89 étteremből áll: ebből 47-et üzemeltet a vállalat, további 42-t pedig franchise partnerek irányítanak. „Gyorsan reagáltunk a változó étkezési szokásokra és bővítettük kínálatunkat. Zöld salátáink, gyümölcsleveink, ásványvizeink, valamint kávézóink pozitív fogadtatásra találtak vendégeink körében” – indokolta a 2005-ös év kiemelkedő eredményeit Radek Janalik, ügyvezető igazgató. Hozzátette, hogy a mára 10 étteremben kialakított McCafé prémium minőségű kávéi és gazdag sütemény kínálata azok számára is kínál alternatívát, akik étkezésükhöz a kávéházi miliőt részesítik előnyben. A McCafé vendégek száma tavaly elérte az 500 000-et.
Az új éttermekkel és szolgáltatásokkal bővült hálózatban a vendégeket a tavalyinál nagyobb, közel 5000 fős éttermi dolgozói csapat szolgálta ki. A McDonald’s-ra, mint munkáltatóra jellemző, hogy a Hewitt felmérései alapján a nagyvállalat kategóriában évek óta a 10 legjobb munkahely között van. A 2005-ös felmérés eredményei alapján a McDonald’s az előkelő 6. helyre került.
A menüsor bővítése mellett 2005-ben a McDonald’s az étteremhálózat korszerűsítésére fektette a hangsúlyt. A 2001-ben kezdődött ún. „remodelling” program az elkövetkező években is prioritást élvez majd. Lényege, hogy felújítják a meglévő, esetenként 10 évesnél idősebb éttermek belsőépítészeti kialakítását, és korszerűsítik a konyhai berendezéseket. Gróf Tibor, a McDonald’s Hálózatfejlesztési Igazgatója elmondta, hogy a térkialakításnál letisztult formavilágra, ugyanakkor barátságos szín- és anyagválasztásra, valamint a kényelemre törekszenek. Emellett az éttermi szolgáltatást egyre több helyszínen egészítik ki McCafé-val is. A meglévő éttermek felújítására, a modern belső terek kialakítására, a két új McDonald’s megnyitására valamint a technológia fejlesztésére tavaly több mint 1 milliárd forintot költött a vállalat.
Az üzleti eredmény növekedésével párhuzamosan erősödik a McDonald’s helyi támogatói szerepe. A magyar McDonald’s szponzoráción és jótékony célú tevékenységeken keresztül 2005-ben összesen 200 milliós nagyságrendben támogatott sportszervezeteket, egészségügyi intézményeket, illetve egészségprogramokat. Ezek közül kiemelkedik a 15 éve Góliát-McDonald’s FC néven ismert gyermekfutball-mozgalom, valamint a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány hazai tevékenysége. Ez utóbbi immár 2 apartmanházat működtet olyan családok megsegítésére, ahol a beteg gyermek gyógyítása hosszú kórházi kezelést igényel. A környezetvédelem területén fontos előrelépést jelentett, hogy 2004-ben a McDonald’s az első között vezette be az ISO 14001-es környezetvédelmi irányítási rendszert, amelynek részeként 2005-ben országos szintre terjesztette ki az elhasznált növényi olaj konténeres begyűjtését. A begyűjtött olajat Ausztriába szállítják, ahol bio-dízelként újrahasznosítják: a 100%-os bio-üzemanyagot többek között a McDonald’s osztrák kamionjaiba tankolják.
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 7. kedd
Ambrus
49. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. december 7. 07:20