16 °C Budapest

Robogó burger-birodalom: McTartották a vezető helyet

Pénzcentrum
2006. március 29. 13:41

A változó étkezési szokásoknak megfelelően bővített menüsor és szolgáltatások, a "minimal art" jegyében kialakított étterem belsők, valamint a McCafé névvel fémjelzett kávéházi kultúra megjelenése jellemezte a tavalyi évet a magyar McDonald’s hálózatban. A hamburger hívei mellett egyre több vendéget vonzott az arany ívek alá a folyamatosan bővülő saláta, ital és gyümölcskínálat, illetve a fehérjében gazdag ételek a haltól a tojásig. Tavaly már közel 67 millióan ettek a 89 hazai étteremben. Ezzel a hálózat megőrizte vezető pozícióját a gyorséttermi piacon.

A változó étkezési szokásoknak megfelelően bővített menüsor és szolgáltatások, a „minimal art” jegyében kialakított étterem belsők, valamint a McCafé névvel fémjelzett kávéházi kultúra megjelenése jellemezte a tavalyi évet a magyar McDonald’s hálózatban. A hamburger hívei mellett egyre több vendéget vonzott az arany ívek alá a folyamatosan bővülő saláta, ital és gyümölcskínálat, illetve a fehérjében gazdag ételek a haltól a tojásig. Tavaly már közel 67 millióan ettek a 89 hazai étteremben. Ezzel a hálózat megőrizte vezető pozícióját a gyorséttermi piacon.
80%-os piaci részesedéssel megtartotta első helyét a McDonald’s étterem lánc a magyar gyorséttermi piacon. A cég – a 2004-ben regisztrálthoz képest – 11 %-os emelkedéssel 525 millió forintos üzemi eredményt ért el. Rendszerszintű nettó árbevételét 3,5%-al növelte az előző évhez képest. Az összesen 28,4 milliárd forintos forgalom 54-46 százalékos arányban oszlik meg a vállalati és a franchise üzemeltetésű éttermek között. A tavaly 2 új taggal bővülő hálózat ma már 89 étteremből áll: ebből 47-et üzemeltet a vállalat, további 42-t pedig franchise partnerek irányítanak. „Gyorsan reagáltunk a változó étkezési szokásokra és bővítettük kínálatunkat. Zöld salátáink, gyümölcsleveink, ásványvizeink, valamint kávézóink pozitív fogadtatásra találtak vendégeink körében” – indokolta a 2005-ös év kiemelkedő eredményeit Radek Janalik, ügyvezető igazgató. Hozzátette, hogy a mára 10 étteremben kialakított McCafé prémium minőségű kávéi és gazdag sütemény kínálata azok számára is kínál alternatívát, akik étkezésükhöz a kávéházi miliőt részesítik előnyben. A McCafé vendégek száma tavaly elérte az 500 000-et.
Az új éttermekkel és szolgáltatásokkal bővült hálózatban a vendégeket a tavalyinál nagyobb, közel 5000 fős éttermi dolgozói csapat szolgálta ki. A McDonald’s-ra, mint munkáltatóra jellemző, hogy a Hewitt felmérései alapján a nagyvállalat kategóriában évek óta a 10 legjobb munkahely között van. A 2005-ös felmérés eredményei alapján a McDonald’s az előkelő 6. helyre került.
A menüsor bővítése mellett 2005-ben a McDonald’s az étteremhálózat korszerűsítésére fektette a hangsúlyt. A 2001-ben kezdődött ún. „remodelling” program az elkövetkező években is prioritást élvez majd. Lényege, hogy felújítják a meglévő, esetenként 10 évesnél idősebb éttermek belsőépítészeti kialakítását, és korszerűsítik a konyhai berendezéseket. Gróf Tibor, a McDonald’s Hálózatfejlesztési Igazgatója elmondta, hogy a térkialakításnál letisztult formavilágra, ugyanakkor barátságos szín- és anyagválasztásra, valamint a kényelemre törekszenek. Emellett az éttermi szolgáltatást egyre több helyszínen egészítik ki McCafé-val is. A meglévő éttermek felújítására, a modern belső terek kialakítására, a két új McDonald’s megnyitására valamint a technológia fejlesztésére tavaly több mint 1 milliárd forintot költött a vállalat.
Az üzleti eredmény növekedésével párhuzamosan erősödik a McDonald’s helyi támogatói szerepe. A magyar McDonald’s szponzoráción és jótékony célú tevékenységeken keresztül 2005-ben összesen 200 milliós nagyságrendben támogatott sportszervezeteket, egészségügyi intézményeket, illetve egészségprogramokat. Ezek közül kiemelkedik a 15 éve Góliát-McDonald’s FC néven ismert gyermekfutball-mozgalom, valamint a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány hazai tevékenysége. Ez utóbbi immár 2 apartmanházat működtet olyan családok megsegítésére, ahol a beteg gyermek gyógyítása hosszú kórházi kezelést igényel. A környezetvédelem területén fontos előrelépést jelentett, hogy 2004-ben a McDonald’s az első között vezette be az ISO 14001-es környezetvédelmi irányítási rendszert, amelynek részeként 2005-ben országos szintre terjesztette ki az elhasznált növényi olaj konténeres begyűjtését. A begyűjtött olajat Ausztriába szállítják, ahol bio-dízelként újrahasznosítják: a 100%-os bio-üzemanyagot többek között a McDonald’s osztrák kamionjaiba tankolják.
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm