11 °C Budapest

Kampány 2006: Mennyit vertek el a pénzedből?

Pénzcentrum
2006. március 28. 09:30

Nem csak abban versenyeznek egymással a pártok, hogy ki tud többet és nagyobbat ígérni, hanem abban is, hogy ki tud több pénzt elkölteni saját maga fényezésére, legalábbis ez derül ki a...

Nem csak abban versenyeznek egymással a pártok, hogy ki tud többet és nagyobbat ígérni, hanem abban is, hogy ki tud több pénzt elkölteni saját maga fényezésére, legalábbis ez derül ki a Napi Gazdaságban ma megjelent adatokból.
 
A két legnagyobb párt egy hónap alatt több mint 700 millió forintot költött, elsősorban köztereken és napilapokban megjelenő reklámokra. Miközben novembertől január végéig, vagyis a kampányrajtig hét párt már félmilliárd forintot elköltött választási hirdetésekre, februárban nyolc pártnak egy hónap alatt sikerült – listaáron – 1,1 milliárdot kifizetnie reklámokra – derül ki a TNS Media Intelligence adatai alapján. Míg az előző három hónapban az MSZP költött legtöbbet a választási kampányra, februárban már a Fidesz került az élére 455 millió forinttal, és ehhez jön még hozzá a kereszténydemokratákkal közösen költött 481 ezer forint.
A Fidesaz a köztéri hirdetéseket tarthatja a leghatásosabbnak, hiszen erre összesen 259 millió forintot költöttek – ráadásul a TNS számai és a közterületi reklámhordozók közül csak az óriásplakátokat, citylightokat és vidéki vonat- és buszfelületeket tartalmazzák, vagyis nincsenek adatok az építkezési hálókról, fényreklámokról és Mahir-oszlopokról. Továbbá ebbe nem tartoznak bele a szórólapok, a kampányajándékok, a postai úton érkező ismertetők.
Az MSZP leginkább a napilapokon keresztül gyűjt szavazókat, februárban ilyen hirdetésekre 111 milliót költött, de hasonló nagyságú – 108 millió – a köztéri reklámokra elköltött összeg is. A szabaddemokraták 207 millió forintos számlával a harmadik helyen állnak februárban. A koalíciós partner a televíziót tartja a leghatásosabb kampányeszköznek, ezen megjelenésre 90 milliót fizettek ki.

Az MDF 113 millió forintot költött elsősorban köztéri és napilapos reklámokra. A legkisebb hirdetési kiadást a Munkáspárt könyvelte el, februárban csak 40 ezer forintot fizetett ki hirdetésekre, amelyek kizárólag a napilapokban jelentek meg.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem