A nők háromszor annyit csinálják mint a férfiak

Pénzcentrum
2006. március 28. 10:57

A GfK Étkezési szokások című felmérés adatainak tanúsága szerint Magyarországon a takarítási feladatok a nőkre hárulnak. Míg a férfiak hetente átlagosan egy alkalommal, addig a hölgyek minden második nap, azaz mintegy háromszor takarítanak.

A GfK Étkezési szokások című felmérés adatainak tanúsága szerint Magyarországon a takarítási feladatok a nőkre hárulnak. Míg a férfiak hetente átlagosan egy alkalommal, addig a hölgyek minden második nap, azaz mintegy háromszor takarítanak.
Az otthoni rendrakás és takarítás gyakorisága az életkorral egyenes arányban növekszik, viszont a háztartás nettó jövedelmével összevetve csökken: a legalacsonyabb jövedelemmel rendelkező háztartásokban élők gyakrabban takarítanak saját maguk, mint a magasabb bevételeket realizáló családokban élők. Ez valószínűleg annak tudható be, hogy a magasabb jövedelemmel rendelkező családok inkább megengedhetik maguknak, hogy mást bízzanak meg a takarítással.
A háztartási szennyeződések eltávolításának, illetve a háztartási felületek fertőtlenítésének céljából kifejlesztett tisztítószerek termékpalettája ma már meglehetősen sokszínű. A tavaszi nagytakarítások időszaka a tisztítószer-értékesítés főszezonjának tekinthető.
 
Az egész éves adatokból kiderül, hogy egyes termékfajták népszerűsége jelenleg nagy léptékben csökken, míg más, eddig kevésbé használt termékek jelentős forgalom-növekedést mutatnak. Az utóbbi egy évben a legnagyobb mértékben a lefolyótisztítók szegmense növekedett: a vizsgált időszakban több, mint másfélszer annyit vásároltak belőle a fogyasztók, mint az azt megelőző évben. A konyhai tisztítószerek szegmense is meglehetősen dinamikusan növekszik – mintegy harmadával (35 százalékkal) többet adtak el belőle 2005-ben, mint az előző évben. Az eladásból származó bevétel pedig ennél is nagyobb, 37 százalékkal ugrott meg. A GfK Háztartáspanel adatai szerint 2005-ben az úgynevezett univerzális, vagy általános tisztítószerekből közel 10 százalékkal fogyott több, mint 2004-ben, ám az értékesítésből származó bevétel ennek több mint kétszeresével nőtt meg (22,8 százalék).
 
A speciális szennyeződések eltávolítására alkalmas tisztítószerek helyett a gyártók univerzálisan kifejlesztett – konyhai, fürdőszobai vagy általános – tisztítószereket ajánlanak potenciális vásárlóiknak. A termékpaletta átrendeződésének legnagyobb vesztese a vízkő- és rozsdaoldók szegmense, melyek forgalma 2005-ben az előző évi bevételeknek alig több, mint 60 százalékát hozta.
Az eladási versenyben a legnagyobb arányú forgalmi értéknövekedést a hipermarketek mellett a háztartási és vegyi áruk értékesítésére szakosodott drogériák érték el 35 százalékkal. A hipermarketek az előző évi adatokkal összehasonlítva mintegy 13 százalékos bevétel-növekedést realizáltak. Az összes értékesítési csatorna közül egyedül a szupermarketek esetében csökkent a tisztítószerek értékbeli forgalma, itt is csupán 2 százalékkal.
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem