A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2006. március 23-án megtartott tárgyalásán hozott határozata szerint a PR-TELECOM Távközlési Kereskedelmi és Szolgáltató Rt. visszaélt erőfölényével, amikor úgy léptette életbe a jelentős többletdíjfizetési kötelezettséggel járó programcsomag-módosításait, hogy arról előzetesen nem kérte ki az előfizetők véleményét. A GVH Versenytanácsa a PR-TELECOM Távközlési Kereskedelmi és Szolgáltató Rt.-t jogsértő magatartásáért 10 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.
A GVH Versenytanácsa – korábbi gyakorlatát követve – kimondta, egy kábeltelevíziós szolgáltató akkor jár el versenyjogba ütközően, ha a fogyasztók előzetes megkérdezése nélkül változtatja meg a programcsomag összetételét. Ez a kötelezettsége akkor áll fenn, ha a programcsomag jelentős változtatása számottevő mértékű díjemeléssel jár együtt. Ilyen esetben a gazdasági erőfölényben lévő kábeltelevíziós társaságnak lehetőséget kell adnia előfizetőknek arra, hogy azok a tervezett módosításról véleményt mondhassanak, amelynek eredményét köteles figyelembe venni.
Amennyiben az előfizetők többsége nemtetszését fejezi ki a tervezett programcsomag módosítással kapcsolatban, akkor azt a szolgáltató jogszerűen nem teheti meg. Ezzel ugyanis az előfizetők nagy részét arra kötelezné, hogy egy, a többség által nem igényelt árut, illetőleg áru-elemet megvásároljanak. A kiszolgáltatott előfizető ezt kényszerként, indokolatlan jövedelem-átrendeződésként éli meg, hiszen nincsen reális lehetősége más szolgáltatót igénybe venni, vagy a szolgáltatót más módon, a javára kedvező eredményt igérően felszólalni a változtatás ellen.
A PR-TELECOM a programcsomag módosítása során figyelembe vette a közvélemény kutató cégek által közzé tett általános jellegű információkat a fogyasztói igényekről. A GVH Versenytanácsa szerint azonban ez nem teszi szükségtelenné azt, hogy az egyes ellátási körzetek fogyasztói közvetlenül is tiltakozhassanak a módosítás ellen, még abban az esetben sem, ha az eddigi tapasztalatok szerint az előfizetők csak viszonylag kis része élt ténylegesen ezzel a lehetőséggel.
A fentiek alapján a GVH Versenytanácsa a PR-TELECOM Távközlési Kereskedelmi és Szolgáltató Rt.-re jogsértő magatartásáért 10 millió Ft versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








