A nemzetközi sajtó rendszeresen foglalkozik az élelmiszerbiztonsági, egészségügyi kérdésekkel, melyek kapcsán rendre a multinacionális cégeket vádolják termékeik káros tulajdonságainak elhallgatásával. Alábbi cikkünkre reagálva a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács eljuttatta szerkesztőségünkbe a Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetségének álláspontját a benzol-kérdésben, melyet változatlan formában közzéteszünk:
A nemzetközi sajtó rendszeresen foglalkozik az élelmiszerbiztonsági, egészségügyi kérdésekkel, melyek kapcsán rendre a multinacionális cégeket vádolják termékeik káros tulajdonságainak elhallgatásával. Alábbi cikkünkre reagálva a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács eljuttatta szerkesztőségünkbe a Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetségének álláspontját a benzol-kérdésben, melyet változatlan formában közzéteszünk:
Számos óvintézkedésnek és a szigorú ellenőrzéseknek köszönhetően bizonyíthatóan kimutatható, hogy az alkoholmentes italokban benzol csak nagyon ritka esetben keletkezik, így esetleges jelenlétét illetően semmiféle egészségügyi aggodalomra nincs ok.
A témával kapcsolatban az angol Egészségügyi Minisztérium 1998-ban kijelentette, hogy a lehetséges alacsony értékek egészségügyi szempontból elhanyagolhatóak. Az emberi szervezetbe jutó benzol fő forrása a szennyezett városi levegő belégzése. Összehasonlításképpen elmondható, hogy a naponta belélegzett városi levegő benzol tartalma kb. napi 40 liter csapvíz fogyasztásával megegyező. Érdekesség továbbá, hogy egyes élelmiszerek benzoltartalma, pl. a banáné, természetes körülmények között is ennek az értéknek a többszöröse, akár 123 mikrogramm/kg is lehet.
Az európai üdítőital gyártók szorosan együttműködnek a hatóságokkal, hogy adatokkal és háttér információkkal szolgáljanak a folyamatban levő vizsgálatokhoz."
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








