14 °C Budapest

Imádjuk a "GAZDASÁGOS" barna kenyeret!

Pénzcentrum
2006. március 21. 10:00

A friss pékáruk piacán is teret nyertek a hipermarketek, bár a magyar lakosság legnagyobb része változatlanul a kisebb önkiszolgáló üzletekben vásárol kenyeret és péksüteményt. Étkezési szokásaink folyamatos változásával újra egyre nagyobb népszerűségnek örvend a barna kenyér.

A friss pékáruk piacán is teret nyertek a hipermarketek, bár a magyar lakosság legnagyobb része változatlanul a kisebb önkiszolgáló üzletekben vásárol kenyeret és péksüteményt. Étkezési szokásaink folyamatos változásával újra egyre nagyobb népszerűségnek örvend a barna kenyér.
 
Töretlen a kenyérfélék és péksütemények kedveltsége Magyarországon. Ezt bizonyos mértékben alátámasztja az a tény is, hogy hazánkban a friss pékáruk az akciós újságokban hirdetett termékek közel 8 százalékát adták úgy 2004-ben, mint a tavalyi évben is. Mindazonáltal megváltoztak a magyarok péksütemény- és kenyérvásárlási, illetve fogyasztási szokásai – derül ki a GfK Hungária ezirányú kutatásainak eredményeiből.
A GfK Shopping Monitor tanulmány rávilágít arra, hogy bár a háztartások elsődleges beszerzési forrását 2005-ben a korábbiakhoz képest változatlanul – s a 2000-ben mértnél mintegy 7 százalékkal nagyobb arányban – a kisebb önkiszolgáló boltok jelentették, addig egyes más csatornák szerepe alapvetően megváltozott. Míg az évezred első évében a háztartások mindössze csupán 15 százaléka vásárolt kenyeret és péksüteményt a hipermarketekben, addig 2005-ben már 34 százalékuk említette a hipermarketeket beszerzési forrásként. Ez a jelenség természetesen magyarázható a hipermarketek 2000. évi mérsékeltebb jelenlétével és az azóta eltelt öt évben végbement jelentős terjeszkedésükkel és piacszerzésükkel is. A vásárlók visszajelzése alapján a piac legnagyobb veszteseként a szakosodott boltok említhetők. Bár öt évvel ezelőtt a háztartásoknak még mintegy 22 százaléka a kisebb péküzletekben szerezte be mindennapi kenyerét, a tavalyi évben ugyanez már csupán tízből egyre volt igaz. A szupermarketek és nem önkiszolgáló üzletek stabilan tartják piacrészüket, a diszkontáruházak pedig még növekedésre is képesek voltak e piacon.

A rendszerváltás óta újra egyre nagyobb népszerűségnek örvend, mondhatni reneszánszát éli a – például nyugati szomszédainknál az üzletek polcain nagyobb arányban megtalálható – barna kenyér. A GfK étkezési szokásokat vizsgáló tanulmányának adatai szerint 1989-ben honfitársaink saját bevallásuk szerint hetente 6 alkalommal fogyasztottak fehér kenyeret és egyszer barna kenyeret. Az ezt követő évek során ez az arány viszont egyértelműen a barna kenyér irányába tolódott: 2005-ben a lakosság több mint fele (58 százaléka) fogyasztott különösen szívesen barna kenyeret, s a fogyasztás is egyre gyakoribb lett, miközben a fehér kenyér némiképp veszített kedveltségéből. A barna kenyeret a kutatási eredmények alapján nagyobb arányban fogyasztanak – az egészséges életmódot feltehetően inkább szem előtt tartó – fővárosi lakosok, a 60 év alattiak, a magasabb jövedelműek és a magasabb iskolai végzettségűek.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem