4 °C Budapest

Ha nyitott vagy valami újra

Pénzcentrum
2006. március 16. 16:20

Az átlagos magyar internetező nyitott az új dolgokra, megfizeti a minőséget, és nagy beruházások alkalmával megfontoltan dönt - derül ki a NRC Piackutató és a TNS Hungary közös felméréséből, amely 10000 hazai internetező szokásait vizsgálta.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Az átlagos magyar internetező nyitott az új dolgokra, megfizeti a minőséget, és nagy beruházások alkalmával megfontoltan dönt – derül ki a NRC Piackutató és a TNS Hungary közös felméréséből, amely 10000 hazai internetező szokásait vizsgálta. 
Bár a gyakori internetezők 40 százaléka vásárol valamilyen rendszerességgel az interneten keresztül, az esetek többségében inkább kisebb értékű termékeket: könyveket, CD-ket, DVD-ket vesznek ily módon. A legelterjedtebb számlakiegyenlítési mód az átutalás, az online fizetés még nem hódított teret magának: mindössze a vásárlók egynegyedére jellemző. Míg az online rendelés a gyakran netezők körében is csak egy kisebbségre jellemző, addig az, hogy vásárlás előtt az interneten keresnek információt, általánosnak mondható: közel 90 százalék él ezzel e lehetőséggel, és keresi fel a gyártók, forgalmazók honlapját, szakmai weboldalakat vagy vásárlói fórumokat.
A kutatás az online vásárlás mellett az internet használók általános, vásárlással kapcsolatos attitűdjeit is koncentrált. E szerint elmondható, hogy az internetezők háromnegyed része szívesen próbál ki teljesen új termékeket, és körülbelül ugyanennyien élnek az akciók adta lehetőségekkel. 80 százalékuk hajlandó a jobb minőségű árura több pénzt áldozni, míg 90 százalékuk széles körben tájékozódik, mielőtt nagyobb értékű terméket vásárol.
A nők körében sokkal inkább jellemző az üzletekben való nézelődés, vásárolgatás, számukra igen fontos, hogy ne csak virtuális formában találkozzanak a kiválasztott termékkel, de meg is érinthessék azt, mielőtt a vásárlás mellett döntenének. Velük gyakorta megtörténik, hogy olyan dolgokra is szemet vetnek egy üzletben, amire a vásárlás előtt még nem is gondoltak. 60 százalékuk saját bevallása szerint impulzusvásárló, míg ez az arány a férfiak esetében jóval alacsonyabb. A nők mintegy fele, a férfiaknak viszont csupán egynegyede tölti szívesen szabadidejét azzal, hogy sorra járja az üzleteket, még akkor is, ha végül nem is vásárol semmit, csak nézelődik. A nőkről továbbá elmondható, hogy a férfiaknál többet adnak a divatos öltözködésre, igyekeznek követni a divatot. Õk azok, akik érzékenyebbek az akciókra, leárazásokra: 82 százalékuk ha teheti, akciós terméket vásárol, míg a férfiak 70 százaléka használja ki az árleszállítások adta lehetőségeket.
A férfiakat a márkahűség jellemzi inkább: kétharmaduk az esetek többségében ragaszkodik a megszokott márkákhoz. A nőknek csupán fele kötelezi el magát valamilyen brand mellett, ők szívesen próbálnak ki új dolgokat, akár új márkákat is.

Az életkor emelkedésével a divatkövető magatartás meglehetősen háttérbe szorul. A 35 év felettieknek csupán egyharmada gondolja úgy, hogy ő lépést tart a divat alakulásával, míg a 14-17 évesek kétharmad része öltözködik a trendnek megfelelően. A fiatalok szívesebben nézelődnek, vásárolgatnak akár cél nélkül is, ők hajlamosabbak az impulzusvásárlásra, de érzékenyebbek az árakra: számukra az akciós termékek a legvonzóbbak. A 25-34 év közötti internetezők jellemzően márkahűek – 63 százalékuk általában a megszokott márkákat vásárolja – és hajlandóak többet áldozni a magasabb minőséget képviselő termékekre.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 7. kedd
Ambrus
49. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. december 7. 07:20