Több éves munkaviszonyt követően nem ritka, hogy barátságok köttetnek a munkahelyeken, oldottabbá válik a légkör, belekerülünk a szervezet vérkeringésébe, nem szabad azonban elfelednünk, hogy alapvetően dolgozni járunk be, különben egy-egy ballépéssel mindent elronthatunk, romba dönthetjük az hosszú idő alatt felépített képet. Érdemes végigfutni Peter Post, az Emily Post Institute igazgatójának karrier tanácsait, hátha találunk benne megszívlelendő mondatokat...
A szakértő szerint a mai munkaerőpiacon megfigyelhető, hogy az alkalmazottak egyre kevésbé rendelkeznek a korábban alapvetőnek számító képességekkel. Jó példa erre, hogy számos nagyvállalat kommunikációs és viselkedési tréningeket rendez az újonnan felvetteknek, míg korábban erre nem volt szükség. A mai felsőoktatás úgy tűnik, nem csak hazánkban hagy kiemelkedően fontos területeket fehér foltként...
Post szerint a rámenősség kontra kedvesség kérdése is könnyedén megválaszolható, a kettő ugyanis nem zárja ki egymást. A sikerhez természetesen mindig figyelni kell a lehetőségeket, nyitott szemmel kell járni, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a jófejség különböztet meg minket többi kollégánktól, nem kis szerepet játszva az előmenetelben.
A szakértő legfontosabb tanácsa alkalmazottak és vezetők számára a pontosság, melyet nem hiába emlegetnek királyi erényként. Post szerint, amennyiben késünk egy találkozóról, szinte behozhatatlan hátrányba hozzuk magunkat, hiszen rögtön egy kapcsolat elején elkövetett hibát a legnehezebb (gyakran lehetetlen) kijavítani. Mindenképp téves az a feltételezés, miszerint a késéssel fontosságunkat fitogtathatjuk, ellenkezőleg: a pontatlanság szétszórtságra és tiszeteletlenségre utal.
A legfontosabb munkahelyi hiba kétségkívül az lehet, ha felsőbbrendűséget sugározva viselkedünk kollégáinkkal. Ilyen ballpés például, ha félbeszakítunk valakit, nem mutatjuk be kollégánkat, illetve nem vonjuk be a társalgásba. Nem szabad továbbá egyéni elismerést elfogadni csapatmunkáért (akármilyen jól is esik...) és főnökösdit játszani sem. Post szerint a munkaügyi területen elsősorban az a furcsa, hogy az alkalmazottak többsége tisztában van ezekkel a „szabályokkal”, az összeállítást olvasva viszont alighanem szinte mindenki talál változtatni valót viselkedésén.
Az egyik legkényesebb pont minden bizonnyal a céges bulik kérdése, mely alkalmakat elsősorban arra érdemes felhasználni, hogy megismerjünk olyanokat, akikkel munkánk során alig érintkezünk, illetve közelebbi kapcsolatot létesítsünk feletteseinkkel. Fontos azonban, hogy nem tanácsos elengedni magunkat, nem az a cél, hogy teleegyük magunkat és céges számlára lerészegedjünk. (Kétségtelen, hogy nem tanácsos kilógni a sorból, így ha a helyzet úgy kívánja igyunk, de ismerjük korlátainkat!)
Ugyancsak érdekes kérdés a káromkodás témaköre, melynek körüljárása elég egyszerű: kerüljük a munkahelyi szitkozódást! Ennek nem elsősorban az illendőség szab határt, sokkal inkább az, hogy egyes (például mélyen vallásos) kollégákat sérthetünk, így ők a jövőben nem teljesítményünk alapján ítélnek majd meg minket, ami nem tesz jót a szervezet egészének (sem).
A frissdiplomás pályakezdők számára elengedhetetlenül fontos, hogy tiszteljék azon szervezet kultúráját, melybe belépnek. Meg se próbáljuk újoncként megváltoztatni a konvenciókat, sőt: ne féljünk kérdéseket feltenni, hogy minél hamarabb tudjunk alkalmazkodni a többiekhez!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


