A GfK Csoport közzétette az idei év első EuroScan felmérésének eredményeit. Ezúttal 21 európai GfK képviselettel karöltve arra keresték a választ, hogy Európa egyes országaiban euróra átszámítva mennyiért lehet megvásárolni a legolvasottabb napilap hétfői számát. A kutatásból kiderül, hogy nominálisan a legdrágábban az írek jutnak hozzá a legnépszerűbb napilapjukhoz, míg Romániában a legolcsóbb a hétfői újság.
A GfK Csoport közzétette az idei év első EuroScan felmérésének eredményeit. Ezúttal 21 európai GfK képviselettel karöltve arra keresték a választ, hogy Európa egyes országaiban euróra átszámítva mennyiért lehet megvásárolni a legolvasottabb napilap hétfői számát. A kutatásból kiderül, hogy nominálisan a legdrágábban az írek jutnak hozzá a legnépszerűbb napilapjukhoz, míg Romániában a legolcsóbb a hétfői újság.
Az európai országok vásárlóerejét érzékletesen összehasonlító EuroScan Project idei első kutatásából az derül ki, hogy a kelet-európai országokban lehet a legkedvezőbb áron hozzájutni a napilapokhoz – ez a térségben megszerezhető jövedelmek szintjének ismeretében korántsem meglepő jelenség. Európa közepén, illetve Nyugat-Európában ennél már kevésbé egyértelmű a helyzet.
A kutatás a legolvasottabb napilapokra terjed ki, s az újságpiac sajátosságaiból adódóan valószínűsíthetjük, hogy minden országban a legnagyobb példányszámú lap egyben a legolcsóbb is az adott piacon. A felmérés eredményei szerint jelenleg Romániában (0,14 euró) és Albániában (0,16 euró) a legolcsóbb egy napilap. A Libertatea című román lap némiképp meglepő módon fele annyiba kerül, mint Magyarország legolvasottabb napilapja, a Blikk. Oroszországban és Törökországban is igen kedvező áron, 0,20 euróért lehet hozzájutni hétfő reggel egy újsághoz. Szerbia és Montenegró sem lóg ki ebből a sorból, a legnagyobb olvasottságot produkáló Blic című bulvárlap ára mintegy 85 százaléka a magyar Blikkének.
A napilapok jellemző ára Nyugat-Európában 1,1 euró körül van, ez majdnem háromszor annyi, mint amennyit térségünkben kell fizetnünk. Kiderült az is, hogy a legdrágább újság Írországban kerül a standokra reggelente: az itt élők közel hatszor annyit fizetnek ki a The Irish Independent egy-egy számáért, mint a magyarok a Blikkért, s tizenkétszer annyit, mint a románok a Libertatea-ért. Szintén kiugróan magasak a napilap-árak Norvégiában és Németországban.
Érdekes jelenség az is, hogy Németországban a Süddeutsche Zeitung számít a legolvasottabb napilapnak, míg Közép-Európában szinte mindenhol egy bulvárlap a piacvezető – a nagyobb terjedelmű politikai napilapok pedig törvényszerűen magasabb előállítási költséggel készülnek. Az EuroDaily Index ugyanakkor nem tűzte ki céljául, hogy különbséget tegyen politikai és bulvár napilapok között, kizárólag az olvasottságot és a fogyasztói árat vették figyelembe a felmérés készítői.
Magyarországon a piacvezető bulvárlap egy példánya 0,27 euróba kerül, s ezzel a sorban a 0,25 euróért hozzáférhető cseh Blesk és a 0,47 euróba kerülő The Times of Malta között foglal helyet (a 21 országból emelkedő sorrendben a nyolcadik helyet foglaljuk el). A térség országai közül Lengyelországban majdnem háromszor ennyi (0,74) a Gazeta Wyborcza ára, míg Romániában a Libertatea fele ennyibe kerül.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban