Hat év alatt nyereségessé vált és nyolcszorosára növelte díjbevételét az UNION Biztosító. Az előzetes adatok alapján a társaság adózás előtti eredménye 10 millió forint, díjbevétele pedig 14,5 milliárd forint. "Történetünk legsikeresebb évét zártuk 2005-ben. A stratégiánk következetes végrehajtásával teljesítettük a hat éve kitűzött célokat azzal, hogy a dinamikus növekedéssel páthuzamosan eredményünket is ugrásszerűen javítani tudtuk" - mondta Zsoldos Miklós, elnök-vezérigazgató.
Hat év alatt nyereségessé vált és nyolcszorosára növelte díjbevételét az UNION Biztosító. Az előzetes adatok alapján a társaság adózás előtti eredménye 10 millió forint, díjbevétele pedig 14,5 milliárd forint. „Történetünk legsikeresebb évét zártuk 2005-ben. A stratégiánk következetes végrehajtásával teljesítettük a hat éve kitűzött célokat azzal, hogy a dinamikus növekedéssel páthuzamosan eredményünket is ugrásszerűen javítani tudtuk” – mondta Zsoldos Miklós, elnök-vezérigazgató.
Első nyereséges évét zárta tavaly az UNION Biztosító, amely 10 millió forint adózás előtti eredményt ért el, és ezzel teljesítette 2000-ben kitűzött középtávú célját. „A Wiener Städtische számára kiemelt jelentőséggel bír a magyar leányvállalatunk által elért eredmény – mondta dr. Günter Geyer, a Wiener Städtische vezérigazgatója, az UNION Felügyelőbizottságának elnöke. Az UNION esetében a tulajdonszerzésünket követő hat évben elért egyedülálló fejlődéssel és a pénzügyi eredmény drasztikus javításával mintaértékű bizonyítékát adtuk közép-kelet-európai stratégiánk helyességének, miszerint a régió minden országában dinamikusan fejlődő, ugyanakkor profitábilis biztosítókat építünk.”
2005-ben az UNION 50%-kal növelte díjbevételét. A 14,5 milliárd forint díjbevétel 75,6%-a, 10,9 milliárd forint a nem-életbiztosításokból, míg 24,4%-a, 3,5 milliárd forint az életbiztosításokból származott. Az utóbbi évek dinamikáját elsősorban a nem-életbiztosítási üzletág növekedése adta. A 2003 és 2005 között felépített gépjármű-biztosítási üzletág 8,8 milliárd forinttal járult hozzá a díjbevételhez. A gépjármű üzletág mellett jelentősen, 29,0%-kal nőttek az egyéb nem-életbiztosítási bevételek is, amelyek az év végére 2,1 milliárd forintot tettek ki. Állománydíj-fejlődés tekintetében pedig az UNION nem-életbiztosítási piacon a második helyen áll a biztosítók rangsorában.
A hat éve új tulajdonosi háttérrel induló biztosító 2000-ben azt tűzte ki célul, hogy 2005 végére több lábon álló, a piacon meghatározó szereppel bíró, profitábilis biztosító legyen. A több lábon állást már 2003-ban megvalósította az UNION, hiszen gyors és innovatív életbiztosítási termékfejlesztésével, vagyonbiztosítások bevezetésével és a gépjármű-biztosítási piacra történő belépésével minden fontos biztosítási igény kielégítésére képes. 2000 óta a társaság folyamatosan gyors ütemben fejlődött, és a több éve piacon lévő biztosítók között a legdinamikusabban növekedett. Díjbevétel fejlődésével fokozatosan, két év alatt 4 helyet lépett előre a biztosítói rangsorban. 2005. évi 14,5 milliárd forintos díjbevétele alapján a magyar biztosítási piac 8. legjelentősebb szereplője. Emellett az UNION-t piacformáló tevékenysége emeli a meghatározó szereplők táborába. A biztosító eredményszintjének drasztikus javulása pedig a tudatos költséggazdálkodásnak, a jó befektetési eredményeknek és a kockázatarányos díjképzésből adódó megfelelő kárhányadnak köszönhető.
Az UNION 2006-os célkitűzése az, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási üzletág kivételével minden egyéb: élet-, baleset-, lakás-, casco és vagyonbiztosítások terén is dinamikusan, szignifikánsan a piaci ütemet meghaladóan növekedjen. A novemberi kötelező gépjármű-felelősségbiztosító váltási időszak eredményeként a társaság mintegy 45 ezerrel kevesebb kötelező biztosítást kezel, így mindent egybevetve ezévi célja a piaci pozíció megerősítése, illetve a pénzügyi eredmény további javítása.
A nem konszolidált adatok alapján a 2005-ös évben az UNION Biztosító tulajdonosa, a Vienna Insurance Group az előző évhez képest 20,7%-kal növelte díjbevételét, mely így elérte az 5,34 milliárd eurót. A csoport adózás előtti eredménye pedig az előzetes adatok szerint 230 millió eurót tesz ki. A díjbevételből 1,91 milliárd euróval részesedtek az Ausztrián kívüli leányvállalatok 37,3%-os növekedést realizálva. A bővülés fő mozgatórugóját továbbra is az életbiztosítások adták 26,9%-os emelkedésükkel, ami 2,38 milliárd eurós díjbevételt eredményezett. A nem-élet szektorban a konszern 16,2%-os növekedéssel 2,96 milliárd euró díjbevételt realizált.
2005 eleje óta a Wiener Städtische részvények árfolyama mintegy 100%-kal emelkedett. A kedvező eredmények tükrében az osztalékot 30%-kal tervezik megemelni részvényenként 60 centre.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








