17 °C Budapest

Megtéveszteni a fogyasztót? - Az drága lesz!

Pénzcentrum
2006. február 14. 08:30

A jövőben akár dupla versenybírsággal is számolhatnak a fogyasztók megtévesztésében visszaeső cégek. A nagyobb szigort a Colgate-ügy is jól példázza.

A jövőben akár dupla versenybírsággal is számolhatnak a fogyasztók megtévesztésében visszaeső cégek. A nagyobb szigort a Colgate-ügy is jól példázza – írja a Világgazdaság.

A bírság összege kapcsán mérlegelésre kerül a jogsértés súlya, annak piaci hatása, valamint az is, hogy a cég milyen előnyhöz jutott a fogyasztót megtévesztő reklámmal, vagy a hiányos tájékoztatással.

A vállalkozás megítélését javíthatja, ha elismeri hibáját, illetve ha önként felhagy a szabálytalan magatartással.

A Colgate ügyben egyébként a tévés reklámkampány költsége szolgált a bírságszámítás alapjául és bár lett volna rá ok, egyelőre nem duplázták az összeget.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 12. szerda
Pongrác
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?