A GVH Versenytanácsa a 2006. február 9-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a Notebook.hu Kft. a Törökbálinton, a GL Outlet Centerben üzemeltetett boltjában (HP Outlet) a 2005. augusztus 1. és október 31. közötti akcióját hirdető óriásplakátjain az outlet rendszerű értékesítésről való tájákoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt, mert az akció keretében olyan termékek is értékesítésre kerültek, amelyeket a fogyasztók szokásszerűen nem soroltak az outlet jellegű termékek közé. A jogsértő magatartásért a GVH Versenytanácsa az Notebook.hu Kft.-t 3 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.
A GVH Versenytanácsa a 2006. február 9-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a Notebook.hu Kft. a Törökbálinton, a GL Outlet Centerben üzemeltetett boltjában (HP Outlet) a 2005. augusztus 1. és október 31. közötti akcióját hirdető óriásplakátjain az outlet rendszerű értékesítésről való tájákoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt, mert az akció keretében olyan termékek is értékesítésre kerültek, amelyeket a fogyasztók szokásszerűen nem soroltak az outlet jellegű termékek közé. A jogsértő magatartásért a GVH Versenytanácsa az Notebook.hu Kft.-t 3 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.
A GVH Versenytanácsa által vizsgált magatartás a Notebook.hu Kft. reklámozási tevékenysége volt, melynek során a törökbálinti GL Outlet Centerben található HP Outlet boltjában forgalmazott, notebook személyi számítógépeket kívánta népszerűsíteni.
Az eljárás alá vont az akció keretében árusított termékeket több minőségi csoportra (arany, ezüst, bronz, platina) osztotta. A bronz kategóriába olyan termékek tartoztak, amelyek a HP anyavállalat francia felújító üzemben újratesztelésre kerültek. Az újratesztelésre rendszerint azért került sor, mert a forgalmazás során a termék csomagolása megsérült vagy megbontott lett. Az újratesztelés során előfordulhatott, hogy valamely tesztelési fázisban hibát találtak, és ha szükséges volt, akkor alkatrészt cseréltek benne.
A GVH Versenytanácsa határozatában a Notebook.hu Kft. reklámozási gyakorlatával kapcsolatban rámutatott, az "arany", az "ezüst", illetve a "platina" kategóriákba tartozó készülékek megfelelnek az "outlet" fogalom hétköznapi értelmezésének, ezért ezen termékek esetében a reklámban elegendő tájékoztatást nyújt a fogyasztónak "az outlet rendszerű értékesítés" megjelölés.
A Notebook.hu által alkalmazott "bronz" minőségi kategória azonban olyan készülékeket is magában foglalhat, amelyek nem egyeztethetők össze az "outlet" kifejezés hétköznapi értelmével. Az outlet rendszerű értékesítés a fogyasztó számára az előző évek kollekcióinak, kis mértékben hibás áruknak, többletkészleteknek és mintatermékeknek a csökkentett áron való forgalomba hozatalát jelenti. A bronzkategóriás termékek egy része azonban az újratesztelés során hibásnak minősült, amely ugyan később kijavításra került, de a fogyasztó erről a körülményről nem szerezhetett tudomást az óriásplakátokról az akciós termékek e lényeges tulajdonságáról. A szokásos fogyasztói megítélés szerint az újabb meghibásodás kockázata nagyobb az egyszer már javított termékek esetében, függetlenül attól, hogy a gyártó vagy a forgalmazó ezt a vélekedést megalapozottnak tartja-e vagy sem. A GVH Versenytanácsa álláspontja szerint ez egy olyan körülmény, amelyről a fogyasztót megfelelően tájékoztatni kellett volna, ezzel szemben a megnövekedett meghibásodási kockázatról az óriásplakát nem tájékoztatott.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








