A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a mai napon tartott tárgyalásán megállapította, hogy a TeleFound Szolgáltató Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a Sahara kártyájához kapcsolódó tájékoztatás során a Sahara kártyáról azt állította, hogy "best for calling Africa", valamint a Jazz kártyájához kapcsolódó tájékoztatás során a kártyáról azt állította, hogy a "hosszú beszélgetésekhez a legjobb", illetve valamennyi kártyáján, és a kártyákhoz kapcsolódó tájékoztató anyagokon "ingyenes behívószám"-ra, illetve "zöldszám"-ra tett utalást.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a mai napon tartott tárgyalásán megállapította, hogy a TeleFound Szolgáltató Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a Sahara kártyájához kapcsolódó tájékoztatás során a Sahara kártyáról azt állította, hogy „best for calling Africa”, valamint a Jazz kártyájához kapcsolódó tájékoztatás során a kártyáról azt állította, hogy a „hosszú beszélgetésekhez a legjobb”, illetve valamennyi kártyáján, és a kártyákhoz kapcsolódó tájékoztató anyagokon „ingyenes behívószám”-ra, illetve „zöldszám”-ra tett utalást.
A versenytörvény szerint a fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az áru ára, lényeges tulajdonsága – így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja – tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak. A vállalkozás által használt kifejezéseknek a mindennapi életben, illetőleg a szakmában elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas-e.
A TeleFound poszterein és egyéb tájékoztató anyagain szereplő piacvezető pozícióra tett kijelentések a Versenytanács megítélése szerint a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt. Az eljárás alá vont nem tudta bizonyítani piacvezető pozíciójára vonatkozó állításának valóságtartalmát. A Versenytanács megállapította, hogy ezen a gyorsan változó piacon a piacvezető pozíció bizonyítása egyébként is problémás.
Az eljárás alá vont azzal is megtévesztette a fogyasztókat, hogy tájékoztató anyagain ingyenesen hívható telefonszámokra tett utalást, noha ezen számok hívásának költsége a fogyasztót terheli.
A jogsértő vállalkozásra a Versenytanács a vállalkozás önkéntes jogkövető magatartására, a versenyhatósággal való együttműködésére is tekintettel nem szabott ki bírságot.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








