2 °C Budapest

Online falatok - Te is ropogtatnál olcsón és kényelmesen?

Pénzcentrum
2006. január 25. 09:45

Sokat dolgozol és enni is alig van időd? Party-t szerveznél, de nem tudod kihez fordulj? Egyre több magyar csüng naphosszat a világhálón, így logikus és időtakarékos megoldásnak tűnhet az online ételrendelés, főleg ha még nem is drágább, mint a személyes vásárlás. Az internetes rendelési piac alakulásáról Perger Péterrel, a NetPincér vezetőjével beszélgettünk.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Sokat dolgozol és enni is alig van időd? Party-t szerveznél, de nem tudod kihez fordulj? Egyre több magyar csüng naphosszat a világhálón, így logikus és időtakarékos megoldásnak tűnhet az online ételrendelés, főleg ha még nem is drágább, mint a személyes vásárlás. Az internetes rendelési piac alakulásáról Perger Péterrel, a NetPincér vezetőjével beszélgettünk.

A NetPincér közvetítő kereskedői tevékenységet folytat, ilyenformán teljesítmény-arányosan részesedik a rendelések vételárából. A vállalat tulajdonképpen partneri kapcsolatban van számos házhozszállítást vállaló étteremmel és kínálataikat honlapján összesítve közvetít a vevői és eladói oldal között, megkönnyítve a vásárlók választását. A könnyebbségnek azonban nincsen felára, az ételek ugyanis a NetPincéren keresztül is ugyanannyiba kerülnek, mintha személyesen, az étteremben rendelnénk őket.

Nyilvánvaló kérdésként merült fel bennünk, hogy egy igencsak éhes vásárló mennyire bízik a szolgáltatásban, azaz tényleg elhiszik-e az emberek, hogy a klikkelés eredményeként valóban ételhez juthatnak. A NetPincér adatai szerint a bizalomra nem lehet panasz, hiszen 2005-ben a cég 450 ezer rendelést teljesített, mostanság pedig 1,500 körül van a napi rendelések száma. Mindent összevetve elmondható, hogy a hazai internetezők többsége találkozott már a szolgáltatással.

Szintén a szolgáltatás minőségét dícséri, hogy a reklamációk aránya rendkívül alacsony, 0.1% alatti.

Perger Péter szerint azt, hogy mennyire terjedhet el hazánkban az online ételrendelés, alapvetően az internetpenetráció és a házhozszállítási piac határozza meg. Előbbi tekintetében elmondható, hogy hazánk a környező országoknál rosszabb helyzetben van, ezért a NetPincér nagy reményekkel vág neki a nemzetközi terjeszkedésnek.

A hazai piacon egyértelműen mindent visz a pizza, igaz mostanra valamelyest csökkent a szelete az összértékesítésen belül, várhatóan azonban hosszabb távon is megőrzi jelentős szerepét.

A kiszállítási idő 45 perc és másfél óra között szokott lenni, ám ez nyilvánvalóan jelentősen függ az időjárási viszonyoktól.

A forgalom egyértelműen Budapest-központú, az értékesítések 70-75%-át adja a főváros, de európai viszonylatban is elmondható, hogy a házhozszállítási piac az 1 millió főt meghaladó lakosságú városokban fejlett igazán.

A rendelések időbeli megoszlásában egyértelműen az ebéd- (11-14h) és a vacsoraidő (18-20h) jelenti a csúcsot, a kettő között kevesebb megrendelés érkezik. Itthon a hétköznap és a hétvége között nincs jelentős eltérés, érdekes azonban, hogy Németorszgában kifejezetten többet rendelnek hétvégén a fogyasztók.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. november 30. kedd
András, Andor
48. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?