7 °C Budapest

Online falatok - Te is ropogtatnál olcsón és kényelmesen?

Pénzcentrum
2006. január 25. 09:45

Sokat dolgozol és enni is alig van időd? Party-t szerveznél, de nem tudod kihez fordulj? Egyre több magyar csüng naphosszat a világhálón, így logikus és időtakarékos megoldásnak tűnhet az online ételrendelés, főleg ha még nem is drágább, mint a személyes vásárlás. Az internetes rendelési piac alakulásáról Perger Péterrel, a NetPincér vezetőjével beszélgettünk.

Sokat dolgozol és enni is alig van időd? Party-t szerveznél, de nem tudod kihez fordulj? Egyre több magyar csüng naphosszat a világhálón, így logikus és időtakarékos megoldásnak tűnhet az online ételrendelés, főleg ha még nem is drágább, mint a személyes vásárlás. Az internetes rendelési piac alakulásáról Perger Péterrel, a NetPincér vezetőjével beszélgettünk.

A NetPincér közvetítő kereskedői tevékenységet folytat, ilyenformán teljesítmény-arányosan részesedik a rendelések vételárából. A vállalat tulajdonképpen partneri kapcsolatban van számos házhozszállítást vállaló étteremmel és kínálataikat honlapján összesítve közvetít a vevői és eladói oldal között, megkönnyítve a vásárlók választását. A könnyebbségnek azonban nincsen felára, az ételek ugyanis a NetPincéren keresztül is ugyanannyiba kerülnek, mintha személyesen, az étteremben rendelnénk őket.

Nyilvánvaló kérdésként merült fel bennünk, hogy egy igencsak éhes vásárló mennyire bízik a szolgáltatásban, azaz tényleg elhiszik-e az emberek, hogy a klikkelés eredményeként valóban ételhez juthatnak. A NetPincér adatai szerint a bizalomra nem lehet panasz, hiszen 2005-ben a cég 450 ezer rendelést teljesített, mostanság pedig 1,500 körül van a napi rendelések száma. Mindent összevetve elmondható, hogy a hazai internetezők többsége találkozott már a szolgáltatással.

Szintén a szolgáltatás minőségét dícséri, hogy a reklamációk aránya rendkívül alacsony, 0.1% alatti.

Perger Péter szerint azt, hogy mennyire terjedhet el hazánkban az online ételrendelés, alapvetően az internetpenetráció és a házhozszállítási piac határozza meg. Előbbi tekintetében elmondható, hogy hazánk a környező országoknál rosszabb helyzetben van, ezért a NetPincér nagy reményekkel vág neki a nemzetközi terjeszkedésnek.

A hazai piacon egyértelműen mindent visz a pizza, igaz mostanra valamelyest csökkent a szelete az összértékesítésen belül, várhatóan azonban hosszabb távon is megőrzi jelentős szerepét.

A kiszállítási idő 45 perc és másfél óra között szokott lenni, ám ez nyilvánvalóan jelentősen függ az időjárási viszonyoktól.

A forgalom egyértelműen Budapest-központú, az értékesítések 70-75%-át adja a főváros, de európai viszonylatban is elmondható, hogy a házhozszállítási piac az 1 millió főt meghaladó lakosságú városokban fejlett igazán.

A rendelések időbeli megoszlásában egyértelműen az ebéd- (11-14h) és a vacsoraidő (18-20h) jelenti a csúcsot, a kettő között kevesebb megrendelés érkezik. Itthon a hétköznap és a hétvége között nincs jelentős eltérés, érdekes azonban, hogy Németorszgában kifejezetten többet rendelnek hétvégén a fogyasztók.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem