Diszkontinvázió - Élen jár a Lidl

Pénzcentrum
2006. január 25. 09:20

A Mintel brit piackutató cég adatai szerint a tavalyi évben 909 milliárd euró volt az élelmiszer-kiskereskedelmi célgek összesített árbevétele a vizsgált 19 piacon. (A felmérés 16 nyugat-európai ország mellett Cseh-, Magyar- és Lengyelország adatait tartalmazza.)

 

Az előrejelzések szerint 2010-ben az 1,060 mrd-ot is meghaladhatja a forgalom. Az átlagnál is gyorsabban bővülő piacok Kelet-Közép-Európában találhatók: Csehországban az évtized végére a 2000-es szint duplájára, míg hazánkban triplájára is nőhet a forgalom – írja a Világgazdaság.

 

A felmérés szerint a legnagyobb piaci szereplő Európában továbbra is a Carrefour, melyet alig lemaradva követ a Tesco. A diszkontláncok közül a legnagyobbak, az Aldi és a Lidl már évek óta heti 5-6 új boltot nyit a kontinensen.

 

Az elmúlt év során Magyarországon is elsősorban a diszkontláncok gyors terjeszkedése volt jellemző. A Plus, a Profi, a Penny Market és a Lidl egy év alatt összesen 48 új egységet nyitott hazánkban, 434-re emelve így a diszkontáruházak számát.

 

A fejlődés motorja továbbra is a Lidl, mely tavaly őszi piacra lépése óta 51 üzletből álló hálózatot hozott létre.

EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 8. 19:18